Borstvoeding en flesvoeding combineren

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by loveable, Apr 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loveable

loveable Lid

Aug 12, 2007
    22
    0
    0
    Hoi Ilse.

Mijn dochter is nu bijna 4 weken oud, ik geef haar borstvoeding en dat gaat prima!
    Maar nu moet ik 17 mei naar de opleiding en dan moet ze dus een dag met afgekolfde melk via de fles gevoed worden. Nu lijkt het mij niet handig om dit pas de 17e te proberen, mijn idee was om de fles een aantal keer tussen een voeding door een klein beetje in de fles aan te bieden en vervolgens een keer een hele voeding af te geven terwijl ik er nog wel ben. Is dit de juiste manier en is het niet vroeg om fles en borst te gaan combineren ivm tepel / speen verwarring? We gebruiken namelijk ook nog geen speen.
    Alvast bedankt.

Groetjes Anja

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Anja,

Het is precies de juiste tijd om te gaan oefenen met het aanleren van het drinken uit een flesje.

Wanneer ze nu goed uit de borst drinkt dan verwar je dat niet meer zomaar.

Je kan inderdaad een klein beetje gekolfde melk in een flesje doen. Ik zou niet tussen de voedingen door proberen (dan heeft ze immers geen trek en waarom zou je dan drinken). Wel kan je op een voedingstijd wat aanbieden. Het is wel belangrijk om goed te kijken, wacht niet te lang, zodat ze heel hongerig is. Ze zal dan niet zo blij zijn met zo''n fles/speen ding.

Als het gaat moet je het drinken uit een flesje wel bijhouden. Oefen enkele keren per week. dat kan een klein beetje zijn of een hele voeding.

Het beste gaat het wanneer jij niet in de buurt bent. Ze ruikt jou en kan dan denken, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Wanneer kolven. Als je een voorraadje wilt aanleggen zal het in het begin sprokkelen worden. Je kan bijvoorbeeld bij de ochtendvoeding wat kolven. Vaak blijft er dan wel wat over. Of tussen een voeding in (met name in de ochtend slapen kindjes vaak wat langer achter elkaar).

Als je een keer een hele voeding met ene flesje geeft dan kolfje op die voedingstijd jouw melk af (dat heb je dan weer voor later)

Als je straks gaat werken dan kolf je in plaats van een voeding en wordt het kolven (het volume) al een ander verhaal, in pricipe kolf je dan ook een hele voeding.

Succes

Ilse

Share This Page