Flesweigeraar

Discussion in 'Borstvoeding' started by Sissa, Jan 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sissa

Sissa Lid

Dec 2, 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb zelfs de tommee tippee fles gekocht, maar helaas zonder succes.
    Wegens omstandigheden ga ik de borstvoeding misschien afbouwen en dan moet ik een alternatief vinden om hem melk etc te geven.
    Ik hoop dat iemand mij kan adviseren of ik het beste een tuitbeker of een rietjes beker kan kopen. En welk merk? Je hebt er zoveel... :$
    Hij kan nog niet rechtop zitten en een gewone beker lijkt me nog een te grote stap (misschien wel alleen om mee te oefenen)

Ps ik las dat wanneer een baby nooit uit fles heeft leren drinken hij ook niet uit een tuitbeker kan drinken :(

Liefs

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat dat van die tuitbeker niet klopt. Wij kregen er namelijk ook geen fles in en hebben dat op een gegeven moment maar opgegeven. Ik was ook niet van plan om te stoppen met de bv, maar had het wel fijn gevonden als ik het eerste half jaar ook eens wat langer weg had gekund.
    Toen ons zoontje eenmaal meer bijvoeding ging eten met 7,5 maand, ging hij ook water uit een tuitbeker drinken, in het begin had hij wel hulp nodig met het kantelen, maar het drinken ging wel bijna meteen goed. Wij hadden voornamelijk de avent antilek tuitbekers. Ons zoontje had meer moeite met de rietjesbekers.
    Ik heb overigens 20 maanden borstvoeding gegeven, maar omdat dat dus niet uit de fles ging, vond ik het wel fijn dat ons zoontje bij de vaste voeding water dronk, zodat ik wel wat langer weg kon gaan.

3. Sissa

Sissa Lid

Dec 2, 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te lezen dat het drinken uit een tuitbeker bij jou wel gelukt is. Ik ga het maar gewoon proberen dan en kijken of het werkt.
    Ik snap je echt 100 procent over dat wat langer weg kunnen gaan.
    Ik heb nu precies hetzelfde, zoontje wil om de 2/2,5 uur voeding en bijvoeding dat gaat er nog niet helemaal in..

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ik zie dat je zoontje nu bijna 7 maanden is. Bij die van ons kwam het omslagpunt met de bijvoeding iets na de 7 maanden en toen werd het ook vrij vlot een goede hoeveelheid. Voor de 7 maanden kregen we er hooguit 2 theelepeltjes in denk ik. Is natuurlijk niet voor elke baby hetzelfde, maar ik dacht wel vaak rond deze leeftijd. Ik weet het ook niet meer precies, die van mij is inmiddels 6, ben wel zwanger, dus binnenkort zit ik er weer helemaal in. Ik vond wel de borstvoeding weer relaxter toen er meer bijvoeding in ging. Daarvoor had ik continu het gevoel dat ik te weinig voeding had 's avonds, ondanks dat ons zoontje met lengte en gewicht naar lengte de bovenlijn van de groeicurve volgde. Toen hij goed bijvoeding ging eten, ging hij nog even de groeicurve uit, dus blijkbaar vond hij de bv toch niet voldoende, haha.
    Voordat mensen denken dat ik een moddervet kindje heb, toen hij ging lopen, bleef hij met lengte de bovenlijn volgen, met gewicht naar lengte ging hij naar onder gemiddeld, magere lange knul heb ik dus...;)

5. Sissa

Sissa Lid

Dec 2, 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst hartelijk gefeliciteerd!!! Wat leuk om weer in verwachting te zijn en hopelijk gauw je baby in je armen mag sluiten!

Ik heb mijn zoontje vandaag weer een fles gegeven met rooibosthee, maar ik heb toch het gevoel dat hij niet echt weet hoe hij eruit moet drinken.
    Ga morgen een soort tuitbeker (gratis gehad bij de doos van de babydump) proberen..
    Mijn zoontje wordt ongeloofelijk vaak wakker in de nacht dat ik bang ben dat hij te weinig voeding binnen krijgt. Hij is eigenlijk net als jou zoontje lang en slank :)
    Hooelijk zal hij gauw meer bijvoeding accepteren, want nu is het eigenlijk alleen maar de borst om de twee uur pffff..
    Ik heb mango en avocado gekocht en hoop dat hij dit lekker zal vinden.
    Bedankt voor je advies, krijg toch nog een beetje hoop als ik lees dat jou zoontje ook zo weinig at en met 7,5 maand wel meer ging eten :)

6. Sissa

Sissa Lid

Dec 2, 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje zit trouwens wel onder het gemiddelde (heb de curve op een site voor borsvoeding ingevuld).
    Daarom maak ik me soms zorgen of hij wel genoeg binnen krijgt

Share This Page