Afspraak huisarts

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door RobinL, 4 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobinL

RobinL Lid

29 dec 2015
    48
    0
    6
    Hallo dames,
    Wij zijn nu een jaar bezig om zwanger te worden😞 we willen in januari opnieuw een afspraak maken met de huisarts en dit keer om ons door te verwijzen naar het ziekenhuis. (we zijn twee maanden terug gegaan toen werd mij verteld dat ik erg jong was... 23) nu vraag ik me af of behandelingen en onderzoeken etc vergoed worden of moet ik hier een extra verzekering voor af moet sluiten?

Liefs x

2. Moess

Moess Niet meer actief

In principe zit alles tot ivf of icsi 3 in het basispakket. Behalve het eigen risico dan, dat gaat wel helemaal op...

3. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Ik was ook 24 toen ik naar de huisarts stapte. Gelukkig werden we gelijk serieus genomen. Wij waren toen al 1.5 jaar vrij van conceptie en dus aan het proberen.

Je hoeft nu geen extra pakket aan te sluiten. Dit komt pas zodra je zwanger bent. Dus hou er wel rekening mee of je dit jaar verwacht zwanger te raken. Aanvullende pakketten kun je niet meer later toevoegen.

Mijn eigen risico was er al bijna doorheen, en er zijn medicijnen met de behandelingen waar een eigen bijdrage aan zit.

4. fafa

fafa Niet meer actief

#4 fafa, 4 dec 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2016
    Waarom? Verloskundige hulp en 20wekenecho zitten ook in de basisverzekering. Kraamhulp zat geloof ik deels in de basis en deels in de aanvullende "gezin", maar die extra vergoeding haal je er niet uit als je hem afzet tegen de extra premie. En meer had ik niet nodig tijdens mn zwangerschappen (en de eerste 5 jaar als moeder) Dus je hebt echt niet per se aanvullende verzekeringen nodig. Kijk eerst kritisch naar wat je verwacht te gebruiken.

5. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.868
    2.549
    113
    Je kunt eventueel naar Delta lloyd gaan bijv. (er zijn er nog een paar) daar kan je bij uitzonderingen een pakket aanzetten als je het nodig hebt.

Heel veel sterkte <3

6. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik was 21 toen ik naar de gynaecoloog ging.. na een half jaar zonder menstruatie. Te jong dat beslissing je zelf wel. Een huisarts mag voor jou niet beslissen of je te jong bent. Die beslissing maak je zelf. Het is jouw lichaam.

Ik ben ook 23 en heel erg gepland zwanger.

7. RobinL

RobinL Lid

29 dec 2015
    48
    0
    6
    Bedankt voor jullie reacties dames! Ik heb al een aanvullende verzekering ivm zwangerschapwens maar vroeg me af of gynaecoloog onder de basis valt of dat ik me nog hoger moest gaan verzekeren aangezien daar nu toch de tijd voor is hihi.

Bedankt!! Liefs x

8. Moess

Moess Niet meer actief

Nee de gynaecoloog valt gewoon onder de basisverzekering. Ik heb het hele traject tm ivf op de basisverzekering gedaan.

En de leeftijd, dat is idd geen reden. Misschien dat je wel wat vroeg was (2 maanden terug zat je in de 10e maand?)
    Ik ben ook op mn 23e doorverwezen. En nu opmn 27 'pas' zwanger. Is niet oud ofzo, maar ik wilde bewust heel jong moeder worden.

Deel Deze Pagina