Baby 7mnd wilt alleen nog voor het slapen gaan drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MommyOwl, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Ik voedde tot nu toe altijd standaard meteen na het wakker worden. En de laatste tijd ook steeds vaker tussendoor terwijl mijn dochter aan het spelen was ofzo. Alleen de laatste voeding 's avonds na het badje deed ik vlak voordat ik haar in bed legde voor de nacht. Verder probeerde ik altijd het voeden voor het slapen gaan te vermijden, om zo geen slaapassociatie te creƫren.

Maar de laatste tijd sloop deze er toch steeds vaker in. Mijn dochter gaf gewoon aan dat ze wilde drinken, en viel daarbij steeds vaker in slaap op schoot. Ik heb me er nu maar bij neergelegd dat ze blijkbaar wilt drinken vlak voor het slapen gaan. Nu voed ik haar in haar kamertje en leg haar daarna, al slapende, in haar bedje. En, zoals normaal is geworden voor haar de afgelopen maanden, slaapt ze dan overdag maar 30min.

Maar... omdat ze al na 30min wakker word, hoeft ze op dat moment geen voeding. Het hele "voeden bij het wakker worden" is sinds deze week helemaal van de baan. Alleen de eerste ochtendvoeding krijg ik er in na het wakker worden, en verder wilt ze alleen drinken bij het slapen. En soms een keertje tussendoor, als ik geluk heb.

Herkent iemand deze omslag bij haar kind? Of voed je misschien altijd al alleen voor het slapen gaan?

Normaal zou ik er geen probleem mee hebben om alleen voor het slapen gaan te voeden. Als dat is wat mijn dochter wilt, prima. Maar het maakt het nu enorm lastig om het principe "eerst borst, dan eten" vast te houden. Want ja, beetje lastig om een boterham te eten in je slaap ;) Iemand tips?

2. sther3

sther3 Niet meer actief

Ik voed vooral alleen voor het slapengaan, enkele keer tussendoor. Nu slaapt mijn zoon heel weinig overdag (s nachts ook nog slecht) maar ik geef hem borst, dan slaapt ie een half uurtje, als ik geluk heb 45-50 min, en dan krijgt ie fruit/brood/.... Etc.
    Maar hij drinkt heel onregelmatig nu met het vaste voedsel erbij, dus ik probeer om, als ik wat eet/drink hem ook wat vast voedsel te geven: bij de koffie, lunch, thee, avondeten.

3. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Eerst de borst, dan eten klinkt leuk in theorie, maar in de praktijk lukt dat hier ook echt niet. Mijn dochter eet daarbij ook weer niet zo veel dat ik bang ben dat mijn productie eronder gaat lijden. Hier krijgt ze dus gewoon eten wanneer het uitkomt, als wij zelf ook iets eten en ze wakker en vrolijk is. Daarbij, als je je baby dan ook nog eens mee wil laten eten aan tafel is het al helemaal niet te plannen met borstvoeding op verzoek. De lekkere vers gekookte maaltijden komen nu eenmaal niet de keuken uit gewandeld net na een voeding... Helaas ;).

Mijn dochter is een maandje ouder, zij heeft ook zo'n periode gehad dat ze alleen dronk voor het slapen. Sinds een paar dagen is het ineens andersom en valt ze niet meer aan de borst in slaap maar wil daarna spelen. Het kan dus allemaal ook ineens weer veranderen.

4. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    "Eerst borst, dan vaste voeding" geldt volgens mij voor het aanbieden. Dus voor je iets aanbiedt van vaste voeding, biedt je eerst de borst aan. Wil je kindje niet drinken, dan is er geen grote honger en dus zal die vaste voeding allicht de borstvoeding (productie) niet bedreigen. Ik ben dit zo blijven doen tot ongeveer 1j, daarna kregen mijn meisjes borst als dessertje.

Als ze in slaap valt aan de borst, dan was dat toch sowieso geen geschikt bijvoedingsmoment. Dan was ze er allicht toch al te moe voor. Zo zie ik dat.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier rond 8 maand voor t slapen gaan, gaan voeden. Naar wens nog na het slapen.

Deel Deze Pagina