Hoi dames, hier even een megelmoesje aan wat vragen of naja niet echt vragen maar misschien dingen waarbij jullie tips voor me hebben of weten hoe of wat ik ben afgelopen donderdag bevallen van ons zoontje en heb mega veel melk (staat nu al 600cc in de diepvries, en dat is alleen van wat druk afkolven door de stuwing voor de voeding) Hoeveel borsten geven/gaven jullie per voeding? ik geef nu 1 borst per keer, omdat ik zo veel melk heb lijkt hij daar wel genoeg aan te hebben. maar soms vind ik het moeilijk of ik hem nog dezelfde borst moet geven of al de andere, want ene x drinkt hij 10 a 15 min uit 1 borst en is hij goed tevreden voor ongeveer 2 uur, en soms drinkt hij heel onrustig, steeds aanhappen en loslaten (misschien door te veel melk?) maar ook als ik eerst wat kolf om dat te minderen is het nog zo. Maar als hij zo onrustig is kan ik dus wel echt een uur of nog langer bezig zijn met 1 voeding omdat hij steeds na 2 slokken dus weer loslaat.. .. is dit normaal? gaat dit over? (vast wel ) iemand nog tips? Ik heb nu ook nog steeds heel erg veel stuwing, ik heb al witte koolbladeren en ik masser goed in de douche en bij het drinken als dat kan (soms moet ik mn borst vasthouden zodat hij blijft drinken dus dan heb ik geen hand over) Eerst kolfde ik steeds heel even zodat de tepel er goed uit kwam zodat hij goed kon aanhappen (vlakke tepels) maar nu moest ik het proberen zo min mogelijk te doen vd kraamzorg, want anders blijf ik misschien door dat kolven steeds teveel melk aanmaken. Pff beetje onduidelijk allemaal en misschien niet echt een vraag, maar iemand tips of ideen ik hoor(lees) ze graag owja mn banner klopt nog niet, maar nog geen tijd voor gehad! groetjes en alvast bedankt!
Ten eerste van harte gefeliciteerd!!!! En super dat je BV geeft! Ik geef ook 1 borst per keer, die is ook nog niet eens leeg als ze gedronken heeft en de andere wil ze dan echt niet meer! Het kan komen door verslikken dat hij steeds loslaat, probeer nog wat meer eraf te kolven. Probeer ook rustig en ontspannen te zitten! als jij gespannen bent merkt je beebje dat ook! T kan ook dat hij toch niet helemaal goed hapt, dus let hier op! Stuwing gaat echt vanzelf over, kolf ook idd niet te veel!!! Hierdoor houd je je productie alleen maar op gang (meer kolven = je borsten denken dat er nog meer nodig is en maken meer aan) Gewoon lekker veel aanleggen als je pijn hebt, op een gegeven moment gaan je borsten aan je kindje aan passen Suc6!