voeding moeder -> kramp

Discussion in 'Borstvoeding' started by feetje75, Aug 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. feetje75

feetje75 Lid

Oct 9, 2010
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

ik heb het idee dat mijn zoontje reageert met krampjes als ik chocolade heb gegeten.
    weten jullie hoeveel uren ongeveer tussen het moment van inname bij mij zit en het moment met krampjes bij de baby?

alvast bedankt!

groetjes f.

2. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,104
    29
    48
    Ik heb deze vraag hier ook ooit gesteld, in een topic dat eigenlijk ging over een moeder met (risico op) ondergewicht...

Het exacte antwoord hebben we toen geloof ik ook niet gevonden, maar als je het volgende bedenkt: Dat de stoffen eerst via jouw darmen in jouw bloedbaan moeten komen. En vervolgens van dat bloed melk gemaakt moet worden. Die melk drinkt je kindje en pas wanneer het diens darmpjes bereikt, zal het krampjes geven. Ik zou dus denken minstens "enkele uren"? Maar of het er 4 of 6 of 8 of 12 zijn?

Maar chocolade zou er wel zo eentje kunnen zijn die reactie geeft, daar heb ik nog van gehoord. De cacao erin zou ook de melkproductie remmen...

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Sommige stoffen worden vanuit je mond al direct in het bloed opgenomen, denk maar aan hartpatienten die een pilletje onder de tong leggen voor directe werking. En ook alcohol zit bijv snel in je bloed en dan ook direct in de melk. Na een uur of drie is de alcohol - kleine hoeveelheden - weer uit je bloed en dus ook je melk. Voor de ingredienten van chocola weet ik het niet.

4. fafa

fafa Niet meer actief

Ik las een tijdje geleden ergens iets over de smaak van moedermelk. Onderzoekers hadden moeders een aantal voedingmiddelen gegeven en getest wanneer er een piek zat van de smaakstoffen van dat product in de melk.
    Ik weet nog dat ik heel erg verbaasd was dat banaan al na 1 uur piekte! Dus zo snel kan het gaan. Maar er waren ook voedingsmiddelen die pas na 8 uur piekten, dus verschillend voedsel heeft ook nog eens verschillende reistijden.

Verder lijkt het me ook nogal uit maken of iets op een lege of volle maag landt. Dus ja, lastige vraag... En lastig lijkt het me als chocola krampjes zou veroorzaken. Ik hoop het niet voor je.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoeft niet de cacao te zijn, kan ook iets anders zijn in de chocolade. Ik merkte juist na pure chcolade betere productie, ken ook vrouwen ie met heel puur verstopte melkkanalen proberen te bestrijden (net als met sojalecithine).

Over tijd valt weinig zinnigs te zeggen, dat hangt af van het eten en jouw metabolisme.

Share This Page