Voor slapen de borst aanbieden

Discussion in 'Borstvoeding' started by Mamain2015, Jun 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

Mar 25, 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi dames,
    Mijn dochter van 3.5 maanden doet relatief veel korte slaapjes. Als ik op haar verzoek zou voeden zou ze vòòr één slaapje wel en vòòr de volgende niet drinken. Omdat ik merkte dat ze die slaapjes waarvoor ze niet dronk niet in slaap kon komen en dus wakker (maar wel moe) bleef, ben ik voor elk slaapje de borst gaan aanbieden. Nu kan ze wel voor elk slaapje in slaap vallen.

Ik weet dat je niet teveel bv kan geven, maar ik zou graag wat bevestiging willen dat het niet erg is dat ik op "mijn" verzoek (zij heeft immers nog geen honger) voed?! Kan haar maagje niet uitrekken?

Ze is wel enórm onrustig na elke voeding (maar goed dat is een ander topic waard misschien haha).

En nog een vraagje. Zou ik haar in de avond iets vaker aan kunnen leggen in de hoop dat ze snachts iets minder vaak komt?

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Ik voedde ook wel eens op 'mijn' verzoek. Volgens mij kan je niet teveel geven. Je kindje stopt vanzelf met drinken.
    We eten zelf toch ook weleens als we nog niet echt trek hebben (bijv je lunchpauze op t werk)

3. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

Aug 23, 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Wellicht eens nagaan waar ze zo onrustig van wordt na het drinken? Anders krijgt ze altijd het signaal dat het na het voeden, slapen is. Is op zich niks mis mee, maar wellicht zit je daar zelf later mee ;)
    Op een gegeven moment zullen ze toch eens zelfstandig in slaap kunnen vallen.

4. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

Mar 25, 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh maar ik voed haar niet in slaap hoor. Ze drinkt bij me, dan hou ik haar half uur omhoog en valt ze zelf met speen in slaap.
    Ja daar moet ik idd ahteraan.

5. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Ik heb ook heel lang voor elk slaapje gevoed, in elk geval de borst aangeboden. Dat had zl ook nodig om even rustig te worden.
    Gaat er vanzelf wel weer af hoor!
    En overdag meer voeden hoeft niet te betekenen dat ze dan s nachts minder komt helaas! (het cb deed mij dat wel geloven!) Zl is hier vanzelf gestopt. Gek genoeg ging hij doorslapen toen hij doorhad dat hij niet alleen op zn rug kan slapen, maar ook op zn buik, dwars en overdwars in bed:D

6. kyara

kyara Actief lid

Jul 21, 2008
    151
    155
    43
    Female
    Hier ook eigenlijk voor elk slaapje gevoed, ze was en is een drukke baby en werd er lekker roezig van, dan sliep ze naar mijn idee een stuk rustiger

7. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Als ik haar voed (Op haar vraag) valt ze ook bijna altijd in slaap

Op mijn vraag voeden lukt hier niet, als ze geen honger heeft spuwt ze alles terug uit helaas

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als opjouw verzoek voeden betekent dat ze rustiger is en beter slaapt dan doe je het gewoon goed hoor!

Share This Page