Op 11 februari jl is ons zoontje geboren. Direct na de geboorte werd hij aangelegd voor borstvoeding. De eerste 5 dagen leek hij super tevreden en relaxed. Vanaf dag 6 is hij heel erg onrustig en het lijkt er op of hij heel veel last heeft van darmkrampen. Hij huilt naar ons idee erg veel (wat is normaal?) en komt na een voeding moeilijk in slaap. Graag zou ik een lijst willen maken van "verboden" produkten betreffende mijn eigen voeding. Voedingsmiddelen als citrusvruchten, chocolade, cafeine (koffie en cola), thee (theine), prei, kool, tomaten, uien, paprika, koolzuurhoudende frisdranken, druiven, zouden deze darmkrampen in de hand kunnen werken. Deze vermijd ik dan ook. Zijn er bij jullie nog meer voedingsmiddelen bekend die ik kan vermijden om darmkrampen te verminderen of te voorkomen? Of voedingsmiddelen die ik net wel moet eten om darmkrampen te kunnen verminderen zoals bijvoorbeeld venkel- en rooibosthee? Alvast bedankt voor jullie tips en reacties ! Groetjes Charly
Venkelthee en witlof zijn producten die een weldaad zijn voor je baby... Ook helpt Cinababy van VSM goed tegen darmkrampen. Veel huilen? Normaal is zo'n 2 a 3 uur per dag...vooral rond jullie avond etens tijd is een bekend tijdstip Ik zou de eerste 6 weken voorzichtig zijn met je eigen voeding en daarna gewoon dingen proberen...kijken og een koolschotel effekt heeft ..want na 6 weken zijn de darmpjes wat rustiger en kunnen ze meer verdragen.. Maare 11 feb...dus net ff meer dan 10 dagen...het zou ook goed zijn dat ie met regeldagen bezig is..meer drinken...meer huilen en zo je productie willen opvoeren. Het beste is om er gehoor aan te geven en veel aan te leggen zodat de regeldagen snel om zijn
Het is een fabeltje dat je als je BV geeft een heleboel dingen van je menu moet schrappen omdat dat krampjes zou veroorzaken bij je baby. Na 6 weken kunnen de darmpjes sowieso meer verdragen, maar ook daarvoor moet je jezelf niet op water en brood zetten. BRON: http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes-2.html Nu zou ik persoonlijk niet eerst 3 liter sinaasappelsap gaan drinken, gevolgd door een kilo spruitjes en 7 repen chocolade. Maar in normale hoeveelheden zou het geen probleem mogen zijn. Ikzelf heb eigenlijk niets veranderd aan mijn dieet. Het enige waar ik matig mee ben is caffeïne: ik mag van mezelf 2 "zware" caffeïne units per dag. Met zwaar bedoel ik koffie of cola. Ik drink wel gewoon zoveel (zwarte) thee als ik wil. Venkelthee wordt tegenwoordig trouwens afgeraden omdat het naar het schijnt de spijsvertering een beetje stil legt (krijg je geen krampjes, maar helemaal goed is het natuurlijk ook niet). Verder ben ik het met Beastie eens dat op heel jonge leeftijd het meeste huilen (en dan vooral 's avonds) aan "krampjes" wordt geweten zonder dat het daar iets mee te maken heeft...
Alles wat jij tijdens de zwangerschap at, kun je nu ook eten (en meer). Van sommige producten KAN je baby krampjes krijgen, ze zeggen dat dat de dingen zijn waar je zelf ook last van hebt. Die van ons (4 febr geboren) voedt ik zo vaak hij wil. Er is nog geen vast ritme. Als ik denk dat hij krampjes heeft krijgt hij een buikmassage (rondjes draaien met de klok mee). Voeden kan ook helpen bij krampjes.
Ik ben ervaringsdeskundige, moeder van twee kindjes met enorme darmkrampjes Het enige advies, na echt ALLES, geprobeerd te hebben zoals osteopaat (hielp bij de eerste wel iets), inbakeren, massage, enz en ook bijna alle producten zoals Cinababy,sab simplex, venkelthee, enz, enz. wat ik je kan geven is; TIJD. De darmpjes moeten uitrijpen en naarmate de tijd verstrijkt wordt het echt beter. Als het je helpt bep. producten te geven of uit te proberen moet je het zeker doen, ik heb het ook gedaan. Heel veel sterkte, meid!
Bij mij zeiden ze op het CB dat ik er minimaal 2uur tussen moest laten bij de voeding, ivm met de buikkrampjes, omdat kindje tijd moest krijgen om de eerste voeding te verteren voordat je de volgende geeft, anders zouden krampjes juist erger worden. Zelf vroeg ik me wel af hoe dat dan zit met het clusteren s'avonds. Ik hou me er dus niet echt aan, heb niet het idee dat het daardoor beter of slechter gaat met de krampjes. Vind het zelf ook erg moeilijk die krampjes, zo zielig om te zien, en eigenlijk niks dat helpt. buikmassage en draaien met de beentjes doen wij ook. Verder cinababy en infacol geprobeert maar onder resultaat, denk idd ook dat we het de tijd moeten geven.