kolven en werken in het onderwijs

Discussion in 'Borstvoeding' started by Juffie1984, Feb 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    over een aantal weken mag ik weer aan het werk. Ik ben leerkracht in het basisonderwijs en vroeg me af hoe ik het kolven het beste kan regelen dan. Elke keer inval voor mijn groep is natuurlijk niet haalbaar.
    Denk nu zelf aan de ochtendpauze, middagpauze en direct na schooltijd.
    Dan zit ik natuurlijk wel weer met pleinwacht lopen en vergaderingen.
    Ik wil mijn collega's natuurlijk niet steeds laten opdraaien.
    Heb volgende week een gesprek met mijn directeur dus dan zou het handig zijn als ik alvast zelf iets kan voorstellen.

dus zijn er andere juffen die mij kunnen vertellen hoe zij dit geregeld hebben op school?

2. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hoi juffie 1984

Hier ook een juffie. Ik deed eigenlijk wat jij van plan bent. Ochtendpauze, middagpauze en na school. Vergaderen kwam ik wat later binnen en in de ochtendpauze namen mijn collega's waar ( vonden ze geen probleem ze moesten toch al naar buiten voor hun eigen groep). De onderwijsassistente las vervolgens voor omdat ik anders in tijdnood kwam.

Het is op zich goed te doen maar ik vond het wel zwaar en kwam de hele dag door tijd tekort. Uiteindelijk heb ik gekolfd totdat mn zoontje 5,5 maand was. Daarna alleen nog 's ochtends en 's avonds gevoed.

Hij is nu 9 maanden en krijgt al 2 maanden alleen de ochtendvoeding dit gaat prima.

Succes ben benieuwd hoe jij het uiteindelijk regelt.

3. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Hier ligt zeker een taak voor de directeur om met een plan te komen.
    Het is niet de bedoeling dat jij je pauzes opoffert, terwijl er zoiets als kolfrecht bestaat.
    Op de school waar ik werk wordt dus gewoon inval geregeld, zoals het hoort.

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    bedankt voor jullie antwoorden!

ben benieuwd waar hij mee komt.

5. ingepinge

ingepinge Actief lid

May 18, 2007
    385
    0
    0
    Jij hebt gewoon recht op vervanging voor je groep terwijl je kolft. Tenminste.. zo hoort het..

Bij mij was het zo dat ik uiteindelijk in de pauze's zat te kolven, omdat er op één werkdag geen vervanging was.
    Weet niet in welke bouw je lesgeeft, maar er is vast wel iets te verzinnen.

Share This Page