Borstvoeding en darmkrampjes... Tips, ervaringen enz...?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Dot, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Mijn eerste heeft enorm veel last gehad van darmkrampjes. Zeker tot 4 maanden. Dit tweede lieve kindje heeft er ook last van, maar hopelijk niet zo erg als zijn broer.
    We hebben nu sab simplex om de luchtbelletjes stuk te maken en minder lucht in zijn darmpjes te laten komen.
    Helpt nog niet echt, geloof ik. Verder afwachten, warme kruikjes, dragen, wiegen, rooibosthee... enz enz.
    Soms lijkt het wel of alleen mijn kinderen er last van hebben gehad, je hoort er zo weinig over. Het advies is meestal gewoon afwachten.
    Kunnen mensen erover meepraten, tips? Alles tot steun is welkom!

2. 4days

4days Niet meer actief

Onze kraamverzorgster zei de baby zelf een paar lepeltjes rooibosthee geven.... (venkelthee overigens niet geven zei ze) Dit leek een klein beetje te helpen. Verder kon ik helaas ook alleen hem oppakken en ermee rondlopen tot het weer voorbij was.... :(

3. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Lore had ook erg last van krampjes, tot we naar een osteopaat zijn geweest. Van de ene op de andere dag waren haar krampjes voorbij (ze was toen 3 weken oud). Ik eet nu alles en ze reageert daar nooit op.

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ja luca had er ook last van hoor. Nu eindelijk sinds een paar weken over.
    Wat bij mij vooral oorzaak was: rauwe knoflook en spinazie en scherp eten.
    Ik geloofde het zelf niet, maar het was opvallend. Binnen een half uur reactie.
    Het beste wat bij hem hielp was in zo'n draagzak, wij hebben hem van lodger. Daarin liggen ze in een bepaalde houding en het wiegen doet denken aan de baarmoeder. Verder is hij heerlijk zacht en warm en daarin ontspant hij dan zo dat hij in slaap valt.
    En krampjes gaan ervan weg natuurlijk.
    Hebben van mijn moeder gehad en hij is nu al uitgewoond. Ik kan niet meer zonder!
    Ik kan het je echt aanraden.

gr Sanna

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Oh ja en verder gewoon krampjes om de krampjes natuurlijk. Dat was na iedere voeding standaard, maar van sommige dingen reageerde hij veel extremer.

6. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Hugo had ook extreme krampjes. Met hem ben ik naar een osteopaat geweest. Na 1 behandeling was het allemaal over! Misschien dat dit voor jou ook een oplossing is.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza had ook extreme krampjes. Een kwartier na het voeden, begon het, echt vreselijk! Ze kon alleen nog maar slapen als we haar bij ons hielden, als we dat niet deden, kon ze op eigen kracht gewoon niet meer in slaap komen als ze door de pijn wakker was geworden...
    Hier ben ik begonnen met Infacol, dat schijnt hetzelfde te zijn als de Sab Simplex, alleen is dit gewoon bij de drogist verkrijgbaar (wel een drogist met wat groter assortiment aan medicatie enzo), en heeft het een sinaasappelsmaakje. Werkt goed, duurde alleen wel even een paar dagen voordat het grote verschil merkbaar werd.
    Verder: ik ben begonnen de eerste dunne melk af te kolven, want die werkt nogal laxerend en daar krijgen ze die krampjes ook vooral van. Daarnaast halverwege het voeden de luier verschonen en even de tijd nemen om te boeren. Dronk ze erg lang, dan gewoon nog een extra keer, zeg maar na elk kwartiertje even laten boeren.
    Mijn voeding stroomde nogal hard toe, dus als mijn borsten erg gespannen staan, kolf ik af tot de melk er niet meer vanzelf uit stroomt.
    Inmiddels heeft onze slimmerik een eigen manier gevonden om met die stuwing om te gaan: ze blijft gewoon aan mijn tepel lebberen in plaats van te zuigen, zolang het er zo uitstroomt, zodat de melk zo haar mondje in loopt, :-D Lachen hoor, zo'n slimmerikje!
    Maar echt, ik had in tijd van 2-3 dagen een heel ander kind! Ineens lag ze tevreden om zich heen te kijken, liet ze zich wegzetten in het wipstoeltje en kon ze alleen in bedje slapen... Wat een rust!
    Probeer dus maar eens! Vele succes!

Deel Deze Pagina