Help! Veel nachtvoedingen. Ben kapot!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nala, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Hoi!

Ik hoop dat iemand tips voor me heeft. Ik ben namelijk helemaal kapot! Julian drinkt overdag netjes om de 4 uur, maar 's nachts is het echt een drama. Hij komt om de 2 a 3 uur. M'n borsten voelen dan heel leeg en ik denk ook dat er maar weinig uit komt voor hem. Hij ligt soms echt gefrustreerd te happen op zoek naar melk.

Hoe kan het dat ik 's nachts zo weinig melk heb..? Waarom komt hij niet overdag om 2 a 3 uur en 's nachts om de 4 uur? Kan ik zijn ritme omdraaien? Ik heb overdag weinig tot geen gelegenheid om bij te tanken (heb ook nog een peuter), dus mijn energie raakt echt op. Kolven lukt ook niet. Ik krijg er maar maximaal 60cc uit.

Ik weet het echt even niet meer. Ben zooo moe...

Liefs,
    een wanhopige Nala

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je kleintje is nog zo klein, naast de reguliere tips, als bij je in bed nemen, en ontspannen ,zal je het echt aan je kind over moeten laten. Rond deze tijd kan je weer regeldagen hebben, dus misschien dat er daarom meer ´s nachts gedronken wordt.

Let niet teveel op volle of lege borsten, dat is schijnzekerheid.
    Je kan kontakt op nemen met een LK, tel.nr kan je vinden rechtsboven aan, op het borstvoedingsforum , het VBN nummer.

Heb je hulp thuis? Kan je andere kindje, een dagje naar opa en oma, zodat je even bij kan tanken? Je moet het jezelf even makkelijk maken nu.
    En de nachtvoedingen zijn erg vermoeiened in het begin,maar geef je eraan over, dat is echt het beste.
    Laat goed voor jezelf zorgen,middels partner of familie, en ga ´s middags slapen als je kindje ook slaapt,

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Overdag om de 4 uur is wel lang voor zo'n kleintje vind ik. Kun je niet proberen om ook een beetje op jouw verzoek te voeden en er minder tijd tussen te laten? Kijken of dat verschil gaat maken voor 's nachts...

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ben het met stranger eens dat 4 uur tussen de voedingen op deze leeftijd ondanks dat de kleine het blijkbaar zelf aangeeft best wel lang is, dat is waarschijnlijk ook de reden dat ie snachts zo snel komt in vergelijking met op de dag, ik zou het op de dag om de 3 uur houden, en dan even kijken hoe het nachtritme wordt. bedenk alleen wel dat het geven van bv zeker in het begin moeilijk kan zijn en ook moeders die de fles geven moeten er met deze leeftijd snachts zeker nog 2 soms 3 keer uit, dus daar zit geen verschil in.

5. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik sluit me aan bij stranger en mamatje24.

6. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Tijn kwam oook over dag om de 4 uur en snachts elke 2 a 3 uur.
    Toen heb ik hem om de 3 uur gaan voeden. Nu komt hij 1 keer per nacht soms 2 keer maar meestel maar 1 keer. zal dus overdag wakker maken en om de 3 uur te voeden.

7. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    @popje: Hoe oud was Tijn toen je dat ging doen? Ik heb dit ook geprobeerd, maar dan is Julian nauwelijks wakker te krijgen en dan drinkt ie heel weinig en valt dan weer in slaap.

Soms komt ie overdag trouwens ook wel om de 3 uur hoor. Het is heel wisselend.
    Eerstgister was het 2:00, 5:00, 6:30, 9:30, 11:45, 14:45, 16:45, 19:30, 23:15
    Gister was het 3:00, 6:00, 9:15, 12:00, 15:30, 18:30, 23:30.
    Vandaag was het 2:30, 3:30, 7:30, 11:30, 15:30

Kortom, geen peil op te trekken dus. En dan ben ik zelf ook nog eens snotverkouden waardoor het helemaal heftig is. Bleh...

8. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Tijn is nu 6w3d, hij was 2 á 3 weken oud
    Hij was ook heel moeilijk wakker te krijgen,
    wat ik dan deed was hem verschonen, ( hem pesten zeg maar )

9. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Misschien moet ik dat toch maar weer heel consequent gaan proberen.... Kolf jij ook? En wanneer doe je dat dan? Ik heb namelijk absoluut geen melk teveel... En bovendien komt er dus heel weinig uit als ik kolf. Ik wil graag kolven zodat mijn vriend ook een keer een flesje kan geven. Dan kan ik tenminste een keer 1 nachtje energie opdoen. Dat zou al genoeg zijn denk ik.

10. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Nala@ ik kolf ook. Eerst had ik ook geen melk. Maar ik kolf ongweer 1½ uur na het voeden. eerst komt er niet veel uit. Maar je kan het bij elkaar gooien. zodat je wel 1 voeding heb. nu heb ik zo 1 voeding bij elkaar.

11. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Vervelend voor je dat je zoveel nachtvoedingen hebt. Kan me voorstellen dat je er even helemaal door heen zit.
    Zoals anderen hier ook al hebben gezegd zou je kunnen proberen hem overdag vaker te voeden waardoor hij 's nachts minder honger zal hebben.
    Ik weet niet hoe je hem overdag laat slapen? Slaapt hij in een donkere kamer of juist niet. Als hij overdag ook in het donker slaapt zou je misschien kunnen proberen de gordijnen open te laten oid zodat hij een duidelijker dag/nacht ritme krijgt.

12. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Hij sliep tot gister overdag in de woonkamer, maar vandaag heb ik hem op zijn eigen kamer gelegd met de gordijnen open.

13. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Dat deed ik ook, eigen kamertje met de gordijnen open.

14. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Het gebeurt niet vaak, maar ik ben het nu eens met mamatje24 (en stranger natuurlijk)!

Houd je taai!

15. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Bedankt voor jullie tips en steun!

Afgelopen nacht waren de tijden 20:00, 2:00, 5:30, 8:00. Goed he!? Daar ben ik zelf ook weer wat van opgeknapt. Ik kan er weer tegenaan! Vandaag ga ik om de 2 a 3 uur voeden en als het ergens in te plannen is, wil ook gaan kolven (maar het gewone voeden heeft voorrang hoor). Heb net een Medela kolf gehuurd. Hoop dat het daarmee beter lukt als met de Avent die ik zelf heb.

Deel Deze Pagina