Hai Meiden, een vraagje. Mike krijgt volledige bv en dit gaat goed, hij groeit ook goed. Maar hij lijkt toch veel last te hebben van winderigheid en van zijn darmpjes. herkennen jullie dit en zo ja, wat kan ik eraan doen ? Alvast bedankt. Lynn
Hoi Lynn, Ja, ik herken het wel. Arend heeft de eerste 3 maanden last gehad van zijn darmpjes (ik geef ook volledig bv). Vooral de eerste 6 weken moest hij van de krampjes erg huilen 's avonds. Daarna zijn de krampjes steeds minder geworden. Voorheen was het een kwartier na iedere voeding standaard huilen en strekken geblazen, maar nu gelukkig niet meer. Het is zielig om te zien dat je kindje zoveel last er van heeft he! Ook die winderigheid komt me bekend voor . Wij hebben de eerste weken veel met de beentjes van Arend gefietst en over zijn buikje gewreven (met de klok mee). Ook lekker stevig vasthouden en dan wiegen hielp bij Arend goed. We hebben geen druppels of medicijnen gebruikt. Om zo'n kleintje nu al van alles toe te dienen staat me tegen. En nu gaat het hartstikke lekker met hem! Succes ermee!
Is vaker rond de 3 weken meen ik. Jesper had dit ook rond de 3 weken. Later geen last meer van gehad!
Dano ook tot ong 12 weken regelmatig last van zijn darmpjes. ik mekte wel dat wat ik at veel invloed had op zijndarmen. alles wat bij jou op je darmen werkt dat kan dat ook bij je kleintje gebeuren ik heb echt 3 maanden de knoflook, en andere pittige dingen moeten laten staan. is dus normaal en gaat vanzelf over
inderdaad het begint rond de leeftijd van 2 weken en duurt meestal tot ze 12 weken oud zijn. misschien helpt het wel als je zelf 2 kopjes venkelthee drinkt.
Hier ook gehad, begon bij ruim 2 weken en met een week of 8 was het over. Cinababy van VSM hielp hier inderdaad ook erg goed. Env erder lekker de kleine op \ijn buikje op jouw onderarm leggen met z'n hoofdje in jouw hand. Heerlijk vond Isa dat. En wat verder goed hielp was in een draagzak waar ze in banaan houding in kunnen liggen. Succes ermee!
Hier ook veel darmkrampjes verwerkt Na 3 maanden ging het eindelijk langzaam over. Cinababy werkte erg goed en de draagdoek of rechtop rondlopen/bewegen. Mij gaven ze wel als advies dat borstvoeding de beste voeding is bij darmkrampjes, het is het meest licht verteerbaar namelijk. Sterkte!
Venkelthee wordt afgeraden omdat het kankerverwekkend is. Op www.voedingscentrum.nl kun je er meer info over vinden. Verder zou ik proberen zo te voeden dat je kindje zo weinig mogelijk lucht binnenkrijgt. Dus netjes laten aanhappen. Als je een sterkte tsr hebt en je kindje zich vaak verslikt/loslaat en weer aanhapt zou ik even wat melk in een doek laten spuiten. Verder goed boeren.
Vaak verbeteren de krampjes als je de manier waarop je bv geeft aanpast. Veel krampjes komen door een sterke toeschietreflex en een sterke melkstroom (te veel melk). Hierdoor verslikken ze zich gemakkelijk, krijgen ze veel lucht binnen en verhoudingsgewijs veel voormelk. Door goed op je aanlegtechniek te letten, even los te koppelen als je je toeschietreflex voelt, de spuitende melk even opvangen en weer aan te leggen als de melk druppelt verbetert er al veel. Verder kun je door blokvoeden de krampjes ook verminderen. Hierbij verdeel je de dag in blokken van 3 of 4 uur. Aan het begin van een blok geef je eerst de ene, en daarna de andere borst. In de daaropvolgende 3 uur (het blok) bied je alleen de laatste borst aan. Bij de volgende voeding is die laatste borst als eerste aan de beurt, en daarna bied je de andere borst aan. Die andere borst is dan in het volgende blok de enige borst die je aanbiedt. Met borstcompressie zorg je er voor dat de vette melk eerder loskomt. Vette melk heeft een krampjesstillende werking. Verder na de voeding goed laten boeren, eventueel je kind wat langer overeind houden.
Mij hadden ze ook inderdaad als tip gegeven om steeds 1 borst per voeding te geven voor vermindering krampjes. Maar dit werkte bij mij niet goed, Mira kreeg duidelijk tekort binnen en heeft het daarna allemaal weer in moeten halen (toen ik weer 2 borsten aanbood). Kortom mocht je dit gaan doen dan zou ik wel geregeld gaan wegen!
Er staat nergens dat het KANKERverwekkend is! dat is echt onzin! Ze raden idd wel venkelthee af tegenwoordig omdat ze niet zeker weten wat het in de toekomst voor effect heeft. Mijn zoontje is nu 11 weken en heeft ook heel veel last van krampjes. Ben er zelfs voor bij de ha geweest, en hij wist niet eens dat je van het CB geen venkel thee meer 'mag' drinken. Hij kon me ook niets anders adviseren, dan wat ik nu al doe. En dus opletten met wat ik eet, en Cinababy geven....
Met blokvoeden geef je elke voeding 2 borsten. Maar voor alle slokjes tussendoor en voor het troosten gebruik je steeds maar 1 borst!
Wat hier ongelooflijk goed heeft geholpen is de osteopaat. Meteen na de eerste behandeling een ander kind...fantastisch!
Ik heb van het cb de tip gekregen om hem 1 minuut aan te leggen, dan even afkoppelen om op je pink te laten zuigen en te boeren, dan weer 1 minuut aanleggen, dan weer 1 minuut op je pink laten zuigen en boeren en daarna doorvoeden. Kevin kreeg ook in die periode veel kramp bij de avondvoeding door de voormelk te snel naar binnen te willen klokken. Dit heb ik een paar keer met succes toegepast. Hij werd er wat rustiger door waardoor hij daarna rustig doordronk. Na 2 dagen was hij er trouwens overheen...