borstvoeding en de pil

Discussion in 'Borstvoeding' started by mano82, May 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hoe doen jullie het qua anticonceptie en borstvoeding?
    Aangezien je bij borstvoeding vruchtbaar bent, raadde mijn gynaecoloog de pil Cerazette aan... maar dan hoor ik van anderen dat het afgeraden is de pil te nemen in combinatie met bv.
    Hoe doen jullie het en wat zijn eventueel jullie ervaringen met Cerazette?

2. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Er is maar 1 pil die kan tijdens bv en dat is de cerazette.
    Ik slik hem nu ook al ruim 4 maanden. Je hebt geen stopweek en wordt dus ook niet ongesteld.
    Je moet wel bijbetalen want hij wordt niet geheel vergeod door de verzekering.
    Ik moet iets van 6 euro bijbetalen.
    (En dan nog via het verplicht eigen risico een klein bedrag).

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij mag je die pil wel in combi met BV. Hier geen ervaring mee trouwens. Ik laat de natuur zn gang gaan en ook nog niet ongesteld geweest trouwens, ik ga uit van die vrij goede =98% bescherming bij volledige BV. Hier volgen we aardig de LAM regels (niet meer dan 6u tussen voedingen, nachtvoeding enz ... alleen gebruiken we wel een fopspeen, maar niet om voedingen uit te stellen)

4. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Ik slik ook de Cerazette.

Heb in mijn eerst strip wel een doorbraakbloeding,maar dat schijnt volgens mijn HA normaal te zijn.

(je lichaam zou weer aan het pilgbruik moeten wennen)
    Ben nu met de 2e strip bezig.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Er is 1 pil die samen gaat met bv en dat is Cerazette. Je moet hem zonder stopweek innemen en elke dag op dezelfde tijd. Je moet daar wel precies in zijn anders is hij minder betrouwbaar.
    Sommige artsen zeggen wel dat je de gewone pil kunt slikken. Bedenk dan wel dat er hormonen in je melk komen en dat je productie kan teruglopen.
    Heb geen ervaring met Cerazette.

6. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    bedankt voor de reacties, heb de cerazette gekocht en die is inderdaad vrij duur, ik betaalde iets van 25 euro voor 3 maanden maar liever volledig safe dan niet.
    maar wilde nog even weten, is deze pil onmiddellijk betrouwbaar, stel dat ik er over enkele weken mee begin?

7. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik gebruik een mirena spiraal. De cerazette is te licht voor mij nl.

8. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    25 euro :confused:
    Ik hoefde maar 6 euro te betalen voor 3 maanden

9. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Is in België blijkbaar duurder :(

10. ingepinge

ingepinge Actief lid

May 18, 2007
    385
    0
    0
    Lees even mee, wij doen het nu een beetje "op goed geluk"!

11. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Van cerazette liep bij mij de bv terug dus nu heb ik een mirena spiraal en dat gaat prima icm bv

12. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hier ook mirena spiraal, maar denk dat ik m er uit laat halen. Lang last gehad van bloedverlies, en nu lang ongesteld (erg licht, maar wel 2 a 2,5 week achter elkaar..) Maar begreep dat dat bij iedereen anders kan zijn.
    Pil niet gedaan ivm lichtheid hiervan, maar misschien dat ik t toch ga proberen. Ik begreep trouwens dat andere pil wel kan, maar dat de BV daar van terug kan lopen en dat ze daarom niet doen? Of mag het ook gewoon echt niet?

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Chrissie: hoe lang heb jij de Mirena ? De klachten die jij n.m. beschrijft kunnen erbij horen de eerste 3 maanden.
    Of de gewone pil echt niet mag ? Veel huisartsen geven hem wel. Maar of het verstandig is ? Ik vind van niet. Je productie kan teruglopen en er komen hormonen van de pil in je melk.

14. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

@Nemo: Ik weet dat t bij de eerste 3 maanden kan horen, maar hier al ruim 5,5 maand last van. Vandaar dat ik t echt niet leuk meer vind.
    Maar goed, vandaag was het weer over, benieuwd voor hoelang. En als volgende x weer zo is, dan maar eens naar de HA.

15. appeltje

appeltje Niet meer actief

Iemand hier ervaring met de nuvaring i.c.m. borstvoeding?

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Chrissie: ja dan had het toch al over moeten/kunnen zijn. Hopelijk was dat de laatste keer.

@Appeltje: nuvaring is nog betrekkelijk nieuw. Volgens mij is er nog niet heel veel informatie/ervaring over.

17. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik vraag het anders aan de lk op deze site even...

18. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik begreep dat er in de nuvaring een hormoon bevat die de borstvoeding kan verminderen. Het werd iig afgeraden door mijn vk. Heb ook mirena.

Share This Page