Ik ben steeds meer gerustgesteld nu ik van jullie hoor dat dit heel normaal is op deze leeftijd. Het gaat ook gewoon helemaal tegen mijn gevoel in om maar vanalles te 'dwingen' bij zo'n ukkie. Ik wil hem gewoon lekker dat laten doen waar hij aan toe is, en niets anders. Ik werk 4 dagen in de week en dan kolf ik, en op mijn vrije dagen vind ik het eigenlijk heerlijk om hem gewoon te kunnen voeden, dus dat doe ik dan ook. Ik heb nogal een hekel aan dat kolven, dus ik ga dat niet extra doen als het niet per sé moet ). en ik probeer middagdutjes to doen op mijn vrij dagen, al dan niet met mijn zoontje bovenop mijn buik slapend )
O, en ik vergeet nog te zeggen dat ze zelfs gisteren op het KDV probeerden me te vertellen hoe ik het moest aanpakken. Ze vonden dat hij 'onrustig' was en dat ze die dag veel aandacht aan hem hadden moeten geven. Terwijl hij al ruim twee uur in bedje lag te slapen toen ik hem kwam halen. (?!) Nou, wat mij betreft zijn zij daar om hem te verzorgen, ook als hij niet 3 keer 2 uur slaapt op een dag. Kom op! En nee, ik heb geen behoefte aan 'laat hem huilen' en 'pak hem niet te snel op' tips. Zij hebben geen idee hoe ik het thuis doe en ik weet na 4 maanden best wat werkt en wat niet. Als ik raad wil, vraag ik er wel om!
leuk he die stomme adviezen over goed voor de longen en bla bla.Lekker achterhaald advies trouwens. Ik krijg ze ook hoor maar ik laat mijn dochter zich ook niet overstuur huilen. Ik hoor zelf wel of het echt is of niet en soms is een aai over haar bol en de speen voldoende. Gewoon lekker doen wat jij goed vind. Enne ik vind 2 keer 2 uur slapen erg goed hoor. Hier was het afgelopen nacht echt bal. Moest er wel 3 keer uit en normaal is dat maar 1 keer. Boehoe snik snik, nou ja het is nou eenmaal zo en ik kan er niets aan veranderen.
Breek me de bek niet open over adviezen! Ik heb alles al gehad, van 'je moet hem gewoon eens een half uur laten huilen, dan leert hij dat wel af' tot langer wakker houden, korter wakker houden, een speen in suiker dopen (?!?), vast voedsel geven, pap geven ('in mijn tijd gaf ik al met 6 weken een fruithap hoor en mijn zoon deed het daar ALTIJD prima op. NOOIT een nacht wakker geweest'). Wel in bed nemen, niet bij je in bed nemen, stoppen met borstvoeding, wel verschonen, niet verschonen, ik word er langzamerhand gillend gek van. O, en de beste vind ik nog van ó, maar jij moet meer slapen hoor' en vervolgens een afspraak maken wanneer ze zelf langs willen komen en hun tante en de buurvrouw en weet ik wie niet allemaal. ('ja, maar wij zijn familie, voor ons geldt toch niet dat je het bezoek wil beperken?') Oké, ot zover mijn frustratie, heh ;o). 3 Keer per nacht is wel heel zwaar. Moet je dan ook drie keer voeden of is het meer aai over de bol/speentje? Misschien troost het je als ik zeg dat het bij ons na 6 weken duidelijk beter ging met het dag/nacht ritme. Ineens leek hij door te hebben dat als het donker is je geacht wordt te slapen (al dan niet met tussenpozen, haha!)
nou was een speentje en een aai maar voldoende die eerste en laatste keer. Darmkrampen en lucht wat haar dan dwars zit en op een of andere reden is het bij mij op de arm erg fijn scheten laten. Ik zit nu ook met een huilend, schoppend kind op de arm vanwege die krampen. Dat heb ik echt altijd en na elke voeding. De enige reden waarom ik twijfel aan het geven van bv want ondanks dat ik rekening hou met alles wat ik eet of drink is het steeds raak. Daar wordt ik nou onzeker, geirriteerd en moedeloos van. Vanacht was het 1 keer raak maar wilde ze niet weer gaan slapen. Heb na 2 uur klooien haar in bed genomen anders had ik een rol behang gepakt. Ik ga vanavond eens kijken of ik haar wakker kan houden om te zien of ze dan wel moe genoeg is om na de nachtvoeding weer te gaan slapen. Ik vind die voeding ook niet erg maar dat geklooi om haar weer slapende te krijgen.
mijn meisje slaapt eigelijk vanaf dag een al door ik mocht haar met een wek of 3! van die CB mensen al snachts 8 uur door laten slapen nou dat durfte ik niet ds ik ging netjes om de 3 uur mn bed uit om haar wakker te maken en te voeden. heb het een ker geprobeert om er 6 uur tussen te laten met een week of ? maar toen gaf ik haar te drinken en hoorde je de melk zo dr buikje in gaan omdat het voor mijn gevoel helemaal leeg was maar nu heeft ze daar geen last meer van en krijgt ze om 23:00 de laatste en om 6 uur word ze weer langzaam wakker en heel soms komt ze om 4 uur nog maar ik moet zeggen dat ik het eigelijk wel prima vind zo
Kimmeding, ik had de eerste 6 weken ook de grootste moeite om mijn zoontje weer in slaap te krijgen na een voeding 's nachts. Ineens leek hij het begrepen te hebben dat het als het donker is tijd is om te slapen en als het licht is tijd om te spelen. Bij mij ging het na een week of 6 ECHT stukken beter. Ik hoop dat dat bij jou ook snel komt!
oh meid ik hoop het zo want ik ben echt totaal kapot. vriend lief zat vanacht alweer te mekkeren of er wel iets uit kwam. Als ze huild en ik heb in het weekend in de nacht of liever gezegt tegen de achtend zoiets van nu mag jij er ook wel eens uit dan is het echt twee seconde de speen vast houden en dan heeft hij er alweer genoeg van. Door de weeks werkt hij natuurlijk dus dan ben ik zoiezo de persoon die haar bed uit gaat maar goed dat is met bv nou eenmaal zo. Afgelopen nacht kwam ze op half 1 na wel een uurtje geslapen te hebben en toen ik haar wilde aanleggen kwam bijna alle voeding van de keer er voor weer uit. Ja ik had toegegeven aan een beetje kunstvoeding aangelengt met extra water maar dat is niet lekker gevallen denk ik. Nou ja dan moet je uitkleden en een beetje wassen want ze stonk hahahaha. Ze heeft toen even gedronken en is daarna gaan slapen tot half 4. Die laatste voeding vind ik helemaal niet erg maar ik sta gewoon te janken van vermoeidheid als ze gewoon niet weer wil gaan slapen. Het was alweer tijd voor de volgende voeding toen ze na een paar slokken in slaap viel. Nu ook weer, op mijn arm in slaap vallen en dan in bed leggen met als gevolg dat ze na 5 minuten wakker wordt en begint te huilen. Ik reageer dan ook pas als ze echt heel boos wordt of na 5 minuten dat ik bij haar ga kijken. Ik ben nu gewoon op en ik begin steeds meer te twijfelen of ik niet beter de fles kan geven omdat haar darmen nog altijd vreselijk zeer doen ondanks dat ik let op wat ik eet en omdat ze me dan wat meer rust geeft. 45 minuten per keer bezig zijn met 1 voeding wordt me af en toe gewoon teveel.
Sorry meid, ik begrijp dat dat killing is. Ik heb het ook gehad en soms staat het huilen je inderdaad nader dan het lachen. Slaap je overdag wel eens een uurtje? Dat heeft mij op de been gehouden. Ik ben een keer per ongeluk met mijn zoontje bovenop mij in slaap gevallen, en toen sliep hij zo goed dat ik het daarna met opzet zo gedaan heb. Ik lig op ons bed in het midden, leg mijn zoontje bovenop me (lekker knuffelen ook nog )) en binnen de kortste keren slapen we allebei als een roosje. Alleen slaapt hij soms nog geen half uur, maar als hij op me ligt krijg ik zeker altijd een uur slaap. Je moet echt ergens je rust vandaan halen anders trek je het niet!
Probeer in gedachten te houden dat je qua krampjes nu ongeveer op een hoogtepunt zit... Rond de 6 weken was het hier ook het ergste. En zuigen helpt dan voor je kindje om de krampjes weg te zuigen, maar ja, uit zo'n borst komt dan ook steeds melk... Dan zitten ze eigenlijk weer te vol en aan ze spugen, waardoor ze weer eerder honger krijgen, enz enz... Ik snap helemaal wat je bedoelt, ik kon er ook goed radeloos van worden. Wat hier goed hielp tegen de krampjes was Infacol. (verkrijgbaar bij de drogist) Jitte ging er na 1 keer geven prompt van poepen en was dan ook weer even krampjes vrij...
@ Kimmeding, even een hart onder de riem. Het wordt beter, echt! Ook Thije heeft veel last van krampjes gehad de eerste weken, maar na een week of 5/6 (geloof ik) werd het echt minder. En vanaf dat ie 2 mnd is slaapt ie zelfs door! Ik was ook kapot die eerste weken, maar probeerde overdag soms wel ff mn rust te pakken. Hang in there, tis waarschijnlijk echt ff een fase! Ik was in de eerste weken echt regelmatig ruim een uur bezig per voeding. Probeer er gewoon aan toe te geven. Ik zette vaak een dvdtje op . Infacol hielp hier overigens niet, daar ging ie juist van spugen. Succes!
Wat belachelijk trouwens dit zeg! Je betaalt ze er grof geld voor om hem te verzorgen en aandacht te geven!
pffff dames bedankt weer voor de steun. Deze heb ik echt even nodig gehad. later las ik iets over de 5 weken sprong, wat ook weer het een en ander verklaard. Ik ben net naar het cb geweest voor het weeg uurtje en ze is in 2 weken tijd van 4570 gram naar 4830 gram gegaan dus mooi op de lijn volgens de assistent. Pffff ik heb haar nu eindelijk in bed en hopelijk slapend want ze heeft nog geen oog dicht gedaan vandaag. Ja 10 minuten hooguit 30 minuten maar meer ook niet. Deze mama vind het tijd dat ze gaat slapen nu en even 2 uurtjes pakt. Dan kan ik ook even doen wat ik wil doen zoals de was ophangen hahahaha. Nogmaals bedankt dames.
:x Dat er nog mensen zijn die hun kindjes een half uur laten huilen! Ik zou dat nooit doen, he! Wat een flutadvies dus. Zeker weer de oudere generatie?
het cb geeft zelfs dat advies, kun je na gaan. Ik kan het ook niet hoor. Zolang het geen gebrul is en alleen gejengel dan doe ik niets maar wordt het me te erg of duurd het me te lang dan ga ik er wel heen. Al is het alleen maar om die aai over haar bol te geven, haar speen terug te stoppen en haar gerust te stellen dat ik er nog wel ben en weer terug kom.
Je hebt huilen en huilen natuurlijk. Thije heeft ook een periode gehad (nu nog weleens) dat ie zichzelf in slaap huilde, dan liet ik hem gewoon ff gaan. Maar zodra ie echt overstuur begon te huilen of zn huiltje anderszins veranderde ging ik er uiteraard wel naartoe.
Ja, die krampjes zijn met een maand tot 6 weken echt erg hoor, tenminste hier wel! Wij geven nog infacol zo'n 2 x per dag en nu heeft hij ongeveer om de dag of eens in de drie dagen nog 1 kort krampenaanvalletje. Tja, doorslapen. Hier gemiddeld 1 voeding per nacht sinds een week, maar vannacht had hij een regelnacht en kwam hij wel 4 x! Voorlopig vind ik 1 keer per nacht ook wel prima, hij is nog jong. Mijn dochtertje sliep trouwens ook niet opeens door toen we op kv overgingen. Nog mooier, ik liet trots een foto van haar zien aan een kennis en die zei dat een kind dat er zó uitzag (ze had bolle wangetjes) echt geen nachtvoeding nodig had . Ze was toen 8 weken. Achterlijk mens, ja, anderen weten altijd alles beter! En van het CB moest ik haar ook maar een half uur laten brullen, ze bleek later reflux te hebben, dus brulde met een reden en ik ben blij dat ik haar gewoon altijd getroost heb. Ze sliep met 3 maanden door, zou fijn zijn als mijn zoontje dat ook doet, maar dat weet ik nog niet. Hij heet Luc, maar we noemen hem Lurk, want hij lijkt altijd wel honger te hebben !
Dank voor je steun marriedgirl. Dat vond ik nou ook. Belachelijk om te klagen dat je een kindje wat vaker moet oppakken of troosten. Het is een BABY, die begrijpt geen 'ik heb over een half uur pas tijd voor je'. Volgens mij zijn ze er voor aangenomen om de kindjes te verzorgen (en inderdad betalen we ons blauw)
Assi, ik laat mijn zoontje nooit een half uur huilen. Af en toe jengelt hij wel eens, voordat hij in slaap komt, maar dat is echt iets anders dan huilen. Mijn regel is: als hij huilt, dan is er iets en dus ga ik kijken en troost ik hem. Ik zou het niet eens kunnen als ik wilde, ik word zelf helemaal ook overstuur als hij ontroostbaar huilt.
Mijn zoontje was 3 weken en 2 dagen toen ik met hem naar het CB ging om te wegen. Ze vonden het maar niks dat hij nog op 8 voedingen zat want hij was zwaar genoeg. Ik moest maar proberen de nachtvoeding weg te laten. Toen ik vroeg hoe dan? Zeiden ze dat ik hem maar moest laten huilen.. :x. Dat gaat dus bij mij het ene oor in en het andere uit. Heb gezegd dat ik het onzin vind om hem te laten huilen. Hij huilt niet zomaar en heeft echt honger. Hij was bovendien net 3 weken oud! Daarbij heb ik ook nog gezegd dat hij zich met laten huilen vast helemaal uitput en als ik hem dan na een uur toch pak om te voeden hij vast veel te weinig drinkt omdat hij zo moe is waardoor hij na pakweg een uurtje of 2 weer komt. Inmiddels zitten we wel op 7 voedingen per dag maar hij komt 's nacht wel nog rond 3 uur voor een voeding en dat vind ik voor zo'n klein prulletje niet meer dan normaal.