Onrustig drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door dolfijn73, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Hoi Teddy,

Daar was ik weer....Sinds een paar dagen begin ik een soort patroon te ontdekken bij drinkgedrag van mijn dochtertje van 11 wk. Bij meerdere voedingen begint ze rustig te drinken, de melk komt dat vrij snel uit mijn borst en ook in grote hoeveelheden en dan na een minuut of 4/5 wordt ze me toch onrustig. Met benen trappelen en soms huilen, alsof ze ineens krampjes heeft. Dit is niet altijd zo maar de laatste dagen merk ik toch wel dat het regelmatig zo is. Ik wissel dan soms van houding zodat ze op haar buik op mij ligt en dat helpt soms.

Ik heb een keer iets gelezen dat als de melk ineens teveel in haar buik komt, door veel melk bij moeder, er een reactie in de darmpjes kan komen die lijkt op lactose intolerantie en hier ook de symptomen van te zien zijn, maar dat het kindje dat niet heeft. Had te maken met iets van teveel eiwitten ofzo ineens in de darmpjes (heb het niet helemaal goed onthouden....). Vaak trekt het na het voeden weer weg.

Weet jij wat idt is, komt dit je bekend voor?

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Het is voor mij een heel bekend verschijnsel wat jij beschrijft. Als moeder een heftige TSR heeft moet de baby in korte tijd veel melk verstouwen. Ik maak wel eens de vergelijking met het in een keer leeg drinken van een vers flesje cola. Dat doet pijn in de buik. Die eerste melk bevat relatief veel lactose (suikerachtige stof) en die kan in de buik gaan gisten. Dat doet ook pijn. Door de 1e borst goed leeg te laten drinken kun je dit effect weer een beetje verhelpen. Hoe leger de borst, hoe vetter de melk. Vette melk zorgt voor een laagje in de darmen die de boel juist weer tot bedaren brengt.

3. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Ok dan is dat misschien waar ze last van heeft soms. Ik probeer nu als ik toch 2 borsten wil aanbieden 2 x dezelfde te doen om ervoor te zorgen dat ze vettere melk binnen krijgt. Heeft ze qua groei niet nodig maar wel goed voor haar darmpjes. Maar ze is nu 11 weken dus als het goed is worden die krampjes steeds minder.

Ze had overigens net groenige poep. Is dat normaal? heb wel gelezen dat ontlasting van borstgevoede kindjes alle kleuren kan hebben.

Hoe zit het trouwens met alcohol, daar lees ik ook heel verschillende verhalen over. Mag het nu wel of niet? en hoe lang moet ertussen zitten, moment dat je alcohol drinkt (een glaasje wijn ofzo) en borstvoeding?

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Groene poep kan keen kwaad en kan van alles betekenen.

Alcohol mag best af en toe. Het duurt ongeveer 3 uur voor een normaal glas alcohol uit je bloed is verdwenen. En de concentratie alcohol in de melk is echt heel laag en bijna verwaarloosbaar voor de baby. Drink bij voorkeur 1 glas direct na de voeding. Bij de volgende voeding is de alcohol dan alweer uit je bloed verdwenen. Als je niet meer in staat bent om auto te rijden kun je beter ook geen borstvoeding geven ;)

Deel Deze Pagina