na fulltime kolven weer aan de borst..maar hoe?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door joyce0606, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce0606

joyce0606 Actief lid

20 mei 2012
    127
    0
    0
    Ronde 4 voor wonder 2
    Zuid Holland
    Mijn zoon is met 37 weken gehaald, later bleek hij niet ouder te zijn dan 35 weken. Tijdens mijn inleiding heb ik meerdere malen herhaald dat ik graag borstvoeding zou willen geven, dit hebben ze toen opgeschreven, echter toen hij eenmaal was geboren, snel weg werd gehaald omdat hij zich nog niet goed warm kon houden, aangekleed werd en weer bij mij terug gelegd werd, ik mocht douchen en bed in. Ik vroeg aan de verpleging of mijn zoon niet moest eten, ze keek mij aan en ik merkte dus dat ze dit waren vergeten inmiddels was Kaj al in diepe slaap dus was daar geen beginnen meer aan, we zijn gaan slapen en tot 2 uur smiddags is er nooit iets gebeurt wat betreft voeden ( K is om half 2 snachts geboren).

Pas toen wij thuis kwamen zijn we het voeden gaan proberen, K was alleen zo zwak dat hij goed kon drinken, had de kracht er niet voor, viel na 3 slokken al in slaap, de kraamzorg heeft hem meerdere malen moeten uitkleden om een beetje wakker te maken om te drinken. In 1 dag had ik in beide tepels al kloven, bloedde het flink, en K gaf bloed op wat dus van mij kwam.

Toen K 2 maanden oud was Ben ik langzamerhand fulltime gaan kolven ik merkte dat K erg onrustig was tijdens het drinken, snel stopte met drinken maar vaak na een uur weer honger had. Toen ik ben gaan kolven en in een fles ben gaan geven liet hij er zomaar 4 uur tussen zitten, mijn toeschietreflex was te sterk waardoor hij zich constant verslikte.

Toen K 3 maanden was vond ik hem blauw en slap in zijn stoeltje, ik ben naar de dokter gegaan, en werd doorgestuurd naar het ziekenhuis, daar heeft hij 5 dagen gelegen, uiteindelijk kwam daar uit dat hij A-typische reflux heeft, en ik alle voedingen maximaal moest indikken met Nutriton. Dat kwam mooi uit in mijn geval want ik kolfde toch alles af.

Inmiddels is K 6 maanden geweest en kolf ik nog steeds alle voedingen af, dit zijn 5 voedingen van 160cc. Per dag. Ik merk dat ik het moeilijk vind, iets wat zo natuurlijk is voelt voor mij als het meest onnatuurlijke aan, ik doe het omdat het beste is voor mijn zoon, maar er is niets romantisch of moois aan, terwijl ik wel dat gevoel kreeg bij borstvoeding geven, ik merk ook dat het mij wat meer doet, een aantal mensen in mijn omgeving geven hun kinderen wel de borst en ik vind het moeilijk als zij mij hun verhalen vertellen over hun kind aan de borst, ik zit daar maar aan die machine.....

Ik zou niets willen dan K weer aan borst, ik moet dan wel Nutriton eerst geven als papje, maar dat heb ik er best voor over.

Het probleem is dat K niet meer weet hoe het werkt, hij kijkt naar mijn tepel, maar heeft geen idee wat hij moet doen, als ik het probeer dan kijkt hij vies en gaat hij huilen, ik wil hem ook niet overstuur maken elke keer, is er nog een mogelijkheid om hem aan de borst te krijgen? Of is hij het echt verleerd?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat een verhaal zeg, jullie hebben samen al heel wat meegemaakt.

Tja, hij heeft al lang uit een fles gedronken, en uit de borst drinken is wel een andere techniek. Je kunt het proberen, ik kan geen garantie voor succes geven. Wat je zou kunnen doen is hem lekker vaak op je blote huid nemen, samen in bad, lekker bij je dragen enzo. Dat geeft hem in elk geval een vertrouwd gevoel. Verder kun je hem voorzichtig aan de borst laten ruiken/likken. Als je dat doet met een borstvoedingshulpset, een slangetje waaruit melk komt, dan wordt hij meteen beloond voor zijn pogingen. het vergt inzet, tijd en geduld, maar het is niet onmogelijk denk ik. De tijd zal leren of hij de techniek nog onder de knie kan krijgen. Succes en bij vragen hoor ik het graag.

Mirjam

Deel Deze Pagina