Borstvoeding en dysmatuur

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Weereennieuwemama, 9 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Hopelijk helpt de nexium wel, en hebben jullie straks wat meer rust. Wel fijn dat de groei nu goed gaat.
     
  2. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ik merk helaas nog geen verschil met nexium en de groei begint ook af te buigen.
     
  3. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ach, dat is vervelend, heb je iemand in de buurd die misschien een uurtje of zo kan helpen met je kleintje of juist de oudste? Even gaan wandelen of uithelpen met de was? Zodat je eventjes kunt rusten? En zou de nexium verhoogd mogen worden of zit hij al op de maximale dosering?
     
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik adviseer je om eens een bezoek aan de osteopaat te doen :)
     
  5. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ja al op max.

    Ja wel mensen in de buurt maar die kunnen hem geen borstvoeding geven. Zoon komt ook heel vaak en slaapt weinig.
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Draagdoek geen optie?
     
  7. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hier ook een dysmatuur kindje en borstvoeding. Eerste weken waren slopend (maar bij elke nieuwe baby denk ik).
    Hier altijd gelet op effectief drinken, in begin viel hij in slaap. Dan kriebelde ik zn voet of deed wat kleertjes uit zodat hij wakkerder werd en goed dronk.

    Ook veel gedoe over drinkhoudingen die het beste zouden zijn, uiteindelijk na de kraamweek voornamelijk de 'gewone Madonna (geloof ik?) houding gevoed.

    In het begin was mijn toeschietreflex te hard (voor hem als kleintje of sowieso voor een newborn? Ik weet het niet want had geen vergelijking), waardoor de melk te snel kwam en hij heel onrustig dronk. Een tijdje heb ik de eerste melk weg laten lopen in een flesje en hem daarna gevoed zodat hij rustiger kon drinken.

    Uitbuiken deed hij vaak op mij, in de draagdoek of in de box.

    Ik heb uiteindelijk ruim 2 jaar gevoed.
     
    Weereennieuwemama vindt dit leuk.
  8. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Drinkt hij wel goed en effectief?
    Je zou kunnen vragen of een lactatiekundige mee zou willen kijken naar hoe hij drinkt en eventueel zijn lipbandje laten controleren.
     
  9. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ja daar zou geen problemen mee zijn. Heb al 2 lactatiekundige langs gehad.
     
  10. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Ik heb geen ervaring met een dysmatuur, maar wel met een baby op borst voeding die veel last had van terugkomende melk. Ik kon hem ook nooit meteen terug leggen na de voeding en dus sliep hij na de voeding eerst een uur op mij. Daarna legde ik hem terug in zijn bedje en ging het wel goed. Ik sliep dan zelf ook, officieel mag dit dus niet zo, maar door hoe ik het aanpakte had ik zelf altijd het gevoel dat het wel veilig was.
     

Deel Deze Pagina