voorraadje voeding aanleggen, tips

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by maartje25, Nov 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo

Mijn dochter is nu 3 weken oud en ik wil over een aantal weken een fles proberen (athans, mijn man) maar hoe begin ik met het aanleggen van een vooraadje?

Mijn dochter drinkt per keer een borst helemaal leeg en een beetje van de ander (soms wel meer en lijkt de borst helemaal leeg)
    Ik zou dus niet weten hoe ik daar een extra voeding uit moet krijgen om de vooraad te starten...
    En hoe lang kan je de borstvoeding in de koelkast bewaren?? Kan je ook kleine beetjes voeding bij elkaar gooien?
    Als de voorraad een beetje goed 'loopt' hoe lang moet je dan kolven voordat je borsten leeg zijn? (Ik heb eerder overproductie gehad en dat wil ik niet nog een keer namelijk)

Ik hoop dat je me kan helpen

Gr maartje

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Je kunt tussen twee voedingen door kolven, of na het voeden. Je krijgt dan niet direct hele hoeveelheden, maar stimuleert niet te veel extra. De kleine beetjes spaar je bij elkaar tot je voldoende hebt voor een klein flesje.
    Wanneer je wilt oefenen is 30-40 cc voldoende! Dit heb je al snel bij elkaar gespaard!
    Ga je echt een aantal uren van huis, dan spaar je wat langer. Dit kan over een dag zijn of over een paar dagen.

Kijk hier voor bewaartijden:
    http://vcjgredactie.netsourcing.nl/redactienijmegen/Documenten/Borstvoeding%20de%20Basis%20koelkastbewaarwijzer.pdf

Wanneer je dan van huis bent, kolf je zelf de voeding die met het flesje werd gegeven af. Je kolft tot de borsten soepel zijn. Zo stimuleer je niet extra.

Succes weer!

Share This Page