Onze dochter is nu 2 weken en 1 dag oud. Tot zo ver ging de borstvoeding goed, ze dronk ongeveer 1x per 2/3 uur en sliep daar tussen door prima. Maar sinds gisteravond wil ze continue drinken, en ik heb niet het idee dat ik nog melk over heb. Ze drinkt een paar slokken en dan zijn de borsten alweer leeg, ze valt niet in slaap maar blijft wakker en blijft zoeken en huilen. Ik blijf haar maar aanleggen maar steeds na een paar slokken is het op, ook als ik ga kolven komt er nauwelijks wat. Ik begin een beetje radeloos te worden onderhand. Ze heeft duidelijk honger maar mijn borsten krijgen niet de tijd om zich weer te vullen en dus kan ik haar gewoon niet geven wat ze nodig heeft. Weet niet wat ik moet doen
Hoi Marlies, Hoe is het nu? Het kan zijn dat je kindje aan het regelen gaat. Clusteren noemen we dat ook wel. Heel vaak korte slokjes drinken, waardoor wanneer je daar aan toe geeft je productie extra gestimuleerd wordt. Wissel voeden is een goede manier om hier mee om te gaan: dus aanleggen aan ene borst, dan andere, dan weer terug en zo voort. Tot je kindje genoeg heeft. Ook veel huid op huid contact. en rust. En zorg voor jezelf natuurlijk (eten). Sluit uit dat je kindje pijn heeft: misschien spruw of iets anders in het mondgebied, wat maakt dat ze loslaat en huilt? Hoor het graag als je nu nog vragen hebt!