Hallo dames! Kun je een alchol drinken als je borstvoeding geeft altans 1tje? kun je ook gaan kolven ? na hoeveel uur is dit uit de borstvoeding dat drank?
Tijdens de cursus borstvoeding die ik heb gevolgd werd gezegd dat het mag. Doe het dan meteen ná de borstvoeding, dan heeft de alcohol de kans om uit je lichaam te gaan voor de volgende voeding. Volgens (ik meen) het voedingscentrum is het met 90 minuten uit je bloed.
Ja dat heb ik ook altijd begrepen 3 uur voor een glas. En anders kolf je vlak voor het drinken en kan je je kindje gekolft geven..
Niet dat ik me zat wil drinken maar heb wel zin in 1 of 2 berenburg cola weer eens na de bevalling. mischien dat ik dan flesjes kan kolven voor 1 dag. Weet iemand trouws ook hoeveel flesjes een baby nodig heeft per dag?
nee 1,5 uur voordat een biertje weer uit je bloed is.. heb nog niet zo heel lang geleden theorie gedaan haha
Ik vind dit weer zoiets... ja sorry hoor ik begrijp niet dat mensen een onnodig risico zouden nemen voor de gezondheid van je kindje... kan je dan niet even dat glaasje laten staan....
zo'n antwoord had ik er wel tussendoor verwacht! Maar heb na de bevalling wel weer eens zin in 1 of 2 drankjes . En als ik risico zou nemen zou ik het hier niet vragen dan zou ik gewoon dat glaasje nemen en het kindje borstvoeding geven! Het is niet dat ik dat elke dag zou nemen maar gewoon een keertje .
Waarom risico, als je ruim tijd ertussen neemt of eventueel zelfs afkolft lijkt het mij niet bepaald een risico te noemen. Zijn toch mensen die nog een jaar borstvoeding geven bijvoorbeeld, zouden die dan een jaar lang nooit meer een drankje mogen nemen? Nee mijn kind gaat voor alles, maar als iedereen zegt dat na 3 uur (of zelfs korter) dat echt uit de moedermelk is dan zie ik echt geen risico en neem ik lekker dat glaasje alcohol hoor! (bij mijn eerste had ik altijd voor de zekerheid gekolfde melk in vriezer of koelkast, mocht ie toch ineens hongerig wakker worden..)
Ja precies ik ga denk ik dan voor een dag kolven. want verse moeder melk kun je in de koelkast bewaren. dus is dan helemaal geen risico meer
En volgens mij ben je al helemaal dronken van 1 glas dus meer zal het niet zijn Ik wil ook wel 1-2 keer per maand een glas rosé kunnen drinken.
Eerste paar dagen heb je toch geen zin in om iets relaxed te drinken (want je hebt dan geen relaxe time). En na de eerste 2 weken of zo gaan de meeste baby's 's nachts al naar om de 5 a 6 uur drinken. Dus als je dan na die laatste bv gaat drinken zit je toch al goed (ook al neem je 2 glazen). Hoef je niet af te kolven of wat dan ook.
Ik heb een jaar lang borstvoeding gegeven en tussendoor echt wel eens een drankje gedronken. Wat de meeste al schrijven: Zorg ervoor dat je het niet net voor een voeding doet, houdt er gewoon een beetje rekening mee en dan is er niets aan de hand.
Ga je dan voor een dag kolven en op die dag niet zelf voeden en niet kolven? Da's ook niet goed voor de productie van je melk hoor.
Ik moest de eerste weken van de vk een half uur voor de borstvoeding bruin bier drinken, en liefst nog een dubbele of triple. Hielp de melk dikker worden en sneller aanmaken. Dus denk niet dat alcohol echt schadelijk kan zijn.
Heb je een hele oude verloskundige dan platliggertje, want dat is nog heel oud advies, dat is nu alweer helemaal ontkracht dat dat goed zou zijn en wordt zelfs gezegd dat het niet goed is.. Net zoals dat je vroeguh een flink rode biefstuk moest eten tijdens je zwangerschap als je een lage bloeddruk had, nu is dat ineens not done
Ik heb ook gemerkt dat er per land anders wordt aangekeken tegen bepaalde dingen (door gewoontes die van oudsher worden overgedragen.) En idd met 2 jaar verschil heb je al een hele andere aanpak van verloskundigen/kraamhulpen. 2 jaar terug vonden ze 1 a 2 glazen wijn om de 2 a 3 weken niet vallen onder alcohol gebruik. En nu mag je in je hele zwangerschap het liefst geen een glas drinken. Maar wat ik deed was. Dat toen hij 's nachts niet meer zo vaak kwam. Na zijn laatste voeding 1 a 2 glazen drinken (in het begin 1 glas omdat ik toch al ontwend was en na een aantal weken naarmate hij langer doorsliep meer naar de 2 glazen). Voordat hij dus aan de borst kwam was dan alcohol uit mijn lichaam en dus ook uit mijn melk. En idd ik heb ook ongeveer 1 jaar bv gegeven. Maar hij heeft in het begin ook 2 weken of zo om de 3 uur gedronken ('s nachts) toen heb ik geen alcohol genuttigd. Dus ik deed niet afkolven. Ik deed gewoon rekening houden met wanneer hij zou komen drinken.