restje van een melkblaar

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door beby2, 2 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    graag jullie tips meiden!
    Ik heb een melkblaar gehad en doorgeprikt (en ook al eens kapotgedronken) maar nu blijft er een restje gestremde melk zitten. Er komt druppelsgewijs wel melk doorheen maar dat plekje is irritant.
    Wie weet wat ik daaraan kan doen?
    Ik heb al onder de douche geprobeerd, maar ik krijg t er niet uit.

2. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Hoi meid, ik had vorige week ook een grote harde melkblaar op mijn tepel, pijnlijk dat dat deed zeg!

Ik las de tip voor elke voeding met warm water de tepel te wassen (deed ik gewoon voor de wastafel met mijn hand warm water over de tepel gieten), daarna voorzichtig deppen met een zachte handdoek en dan een compres met olijfolie tussen je bh op die tepel te doen, nou na anderhalve dag was die blaar verdwenen. Ondertussen kolfde ik met die borst zodat die gewoon werd gestimuleerd. En bij elke voeding de compres verschonen met een nieuwe compres met wat olijfolie!

Probeer het eens, en beterschap.

3. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Melkblaar???????? Nog nooit van gehoord, wat is dat??? Lees even mee hier!

4. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    olie geprobeerd maar het heeft niet geholpen. Is er iemand anders die mss nog een id heeft??

Melkblaar is net als een blaar bv onder je voet maar dan op je tepel met als vocht de melk. Mijn zoon drinkt die blaar steeds vlot kapot dus daarvan geen pijn maar wel van een restje melk wat dus gestremd is en daar niet wil verdwijnen.
    Fijn voor jou dat je geen ervaring hebt.

5. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    En wat als je je borst in een teil met warm water hangt en onderstussen je borst masseert? Zou dat helpen? Weet je zeker dat de melkblaar niet teruggekomen is? (dat heb ik wel vaker gehad en heb hem meerdere keren door moeten prikken)

Ik stuur je even een PB

Marla

6. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Pfff, wat een narigheid zeg... Hoop voor je dat je er snel vanaf komt! Sterkte!

7. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    heb toch even een consult aangevraagd en ik ben er nu vanaf door borstcompressie toe te passen.
    Alles is nu alweer een poosje normaal...maar mocht er nog iemand zijn die hier ook last van heeft....gelijk een goede oplossing.

Deel Deze Pagina