borstvoedings vraagje

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Zeilboot, Jun 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo ilse.

ik ben op het moment zwanger van ons tweede kindje.
    bij onze eerste hbe ik geprobeerd borstvoeding te geven,
    ik dacht dat het geweldig ging, op de tepelkloven na.

achterafgezien:

de rechtervorst ging prima en links pakte ze niet goed vast.
    links zaten ook de kloven en als ik rechts aan het voeden was keek ik alweer op naar de volgende voeding, want dan meost ze de linker weer hebben.
    na 3 weken heb ik besloten om te stoppen,
    heb een paar keer geprobeerd te kolven, uit rechts kreeg ik makkelijk 130 cc melk, en uit links nog geen eens 30.

ik ben in juli 2002 geoperee aan een kieste van 3x3 in mijn linkerborst en deze hebben ze verwijderd langs de tepelhof.

nu denken mijn man en ik en onze beide ouders dat ze toen vele melkklieren hebben geraakt waardoor ik neit genoeg borstvoeding heb kunnen produceren.

nu zit ik met het probleem dat ik bij deze kleine wel weer borstvoeding zou willen geven, maar twijvel echt giga veel.
    wil niet dat het nog een keer zo gaat, want dan wil ik loiever meteen flesvoeding gaan geven.

heb je een tip of suggestie voor mij?

anita

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Anita,

Allereerst gefelicteerd met je zwangerschap.
    Het is goed dat je nu al nadenkt over hoe nu verder met het voeden van dit nieuwe kleine wondertje.

Ik denk dat je er goed aan doet een LK in jou omgeving te zoeken. Je verhaal voor te leggen en kijken wat voor pakket zij kan aanbieden. Zelf bieden wij een pakket aan voor zwangeren die al specifieke dingen hebben meegemaakt, daardoor heel gerichte problemen/angsten/vragen hebben.

We geven dan inhoudelijk een algemene voorlcihting zodat je weet hoe het pricipe BV geven normaal zou moeten verlopen. Daarbij vullen we in de specifieke situaties aan waar de moeder speciaal allet op moet zijn, op moet letten etc. We hebben dan een een consult in de kraamweek om het beloop goed te kunnen volgen zodat op tijd de juiste acties kunnen worden genomen.

Veel LK bieden iets soortgekijks aan. Kijk wat er bij jou in debuurt te vinden is. Op de site van www.nvlborstvoeding.nl kan je zien wie er in jouw buurt zit.

Kom je er nog niet uit mail me dan dan stuur ik je meer informatie over bv na een borstoperatie. Op de site van de VBN zijn themanummers te bestellen over voeden na een borstoperatie (vergroting, verkleining, andere ingreep)
    Je kan overigens goed met 1 borst voeden als je andere borst niets of weinig lijkt te gaan produceren.

Succes en geniet van de zwangerschap

Ilse

Share This Page