Ongelijke borsten

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door JustMe1993, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustMe1993

JustMe1993 Nieuw lid

19 sep 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een dochtertje van 9 maanden. Ik geef haar ook al 9 maanden borstvoeding.
    In het kraambed weigerde ze de borst en het heeft zo'n 3 dagen geduurd vooraleer ze effectief wou drinken. Na 3 a 4 maanden, dronk ze vaker uit de linkerborst omdat de rechterborst minder produceerde.
    Uiteindelijk is het voeden aan de rechterborst heel erg stilgevallen. Ik kreeg dan ook 2 erg ongelijke borsten.
    Nu krijgt mijn dochter de combinatie van BV en FV, en geef ik ze enkel 's avonds nog de borst en 's morgens.
    Er is geen enkel BH die past en ook met extra vullingen erbij krijg ik mijn 2 borsten niet gelijk. Hoe kan ik dit oplossen? Worden mijn borsten ooit nog gelijk? want het verschil is zeker 2 cupmaten :(
    Ik heb nooit grote borsten gehad en ze zijn tijdens de zwangerschap serieus gegroeid.
    Maar ik word stilaan erg onzeker.

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Ik begrijp je onzekerheid.

De kans is erg groot dat ze weer gelijke grote zullen worden (of zo goed als) als je melkklierweefsel geslonken is wanneer je geen borstvoeding meer geeft.
    Echter zal de tijd dat gaan leren.

Je kan om tips vragen in een goede lingeriezaak, zij kunnen je tips en tricks geven.

Succes.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina