Toch wel een beetje trots

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kattekit, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Omdat iedereen bij voorbaat riep (op KDV, consultatiebureau, collega's) dat het onmogelijk was ben ik toch wel een beetje trots dat het me gelukt is :D

Tuurlijk stelt het bij een aantal van jullie niks voor, maar toch is het mij gelukt om al 6 maanden, ondanks mijn fulltime werkweek etc, volledig borstvoeding te blijven geven.

Ik kolf en voed me soms een ongeluk, maar ik heb mijn kleine meid nog geen flesje KV hoeven geven.

Sinds 3 dagen ben ik begonnen met bijvoeding wat ze echt geweldig vindt :)

Ik heb altijd gesteld dat ik de 6 maanden ging halen, mijn plan is nu maand voor maand te kijken hoe het gaat...maar de 9 maanden lonken nu ook al haha... Het valt me soms echt nog zwaar door het gezeul met die kolf en nachtvoedingen die gewoon nog elke nacht er zijn. Maar mede door hulp van manlief (die er ook voorstander van is dat de kleine 'smekkies' krijgt zoals hij het noemt) lukt het me.

Wilde het gewoon effe kwijt hihi

2. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Gefeliciteerd!

Voor mij was er ook de 6 maanden grens, maar beide keren ben ik daar ruim over heen gegaan (8,5 en 9 maanden). Ik vraag me trouwens wel af waarom die negatieve reacties. Op wat flauwe reacties na van enkele mannelijke collega's, heb ik eigenlijk nooit opmerkingen gehad dat het me niet zou lukken en ik werk 4 dagen.
    Bij de tweede ben ik er wel mee gestopt bij 9 maanden. Ik was toen voor mijn gevoel meer aan het kolven dan gewoon aan het voeden. Het aantal voedingen loopt dan terug door de gewone voeding en daarbij kreeg ze bij sommige voedingen pap erbij. Dat is wat lastig bij borstvoeding:D.

Maar ik ben er ook trots op hoor dat ik zo lang heb volgehouden.

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Je mag trots zijn! Ik vond de 6 maanden ook echt een super grens. Dat kleine mensje alleen maar gegroeid op mijn melk. Gelukkig heb ik wel altijd support gehad van mijn omgeving. En juist mijn mannelijke collega's vonden het goed dat ik kolfde. Veel jonge vaders;)

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mag je zeker trots op zijn! Respect dat je dat hebt volgehouden terwijl je fulltime werkt. Denk niet dat mij dat was gelukt.

5. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Dank jullie allemaal, het voelt voor mij als een grote mijlpaal...voor de kleine volgens mij ook, die komt errug vaak de laatste 2 dagen haha, is aan het regelen denk ik

Mijn mannelijke collega's hebben er eigenlijk weinig van gezegd, werk dan ook in de zorg, dus de meeste zijn vrouwelijk. Ik krijg geen flauwe reacties op het kolven ofzo (zou ook anders moeten zijn..) maar meer van tevoren dat iedereen zei dat het me nooit zou gaan lukken.

tuurlijk ben ik een van de gelukkigen waarbij het redelijk loopt vanaf het begin, maar toch

Ik ga het nu proberen vol te houden tot 9 maanden en dan wel kijken of ik het terug kan brengen naar een ochtend en avondvoeding en evt. een nachtelijk momentje (want ow wat zijn die soms vermoeiend...maar wel enorm handig!)

6. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Super knap van je!

7. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super hoor!!

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Super!!

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Daar mag je terecht trots op zijn! 6 maanden fulltime bv en dan ook nog een baan ernaast, echt knap!

Ik geef ook nog altijd bv, heb ook nog nooit kv gegeven en hoop dat ook heel lang nog zo te houden. Heb wel het geluk dat het altijd goed liep en dat ik heel veel thuis ben, zodat ik niet hoef te kolven. Anders was het zeker een stuk vermoeiender geweest. De 9-maandengrens lonkt hier ook, maar ik kijk stiekem al verder naar 1 jaar...

10. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Jammer dat je van te voren van die demotiverende opmerkingen hebt gehad, gelukkig heb je je er niet door laten weerhouden!

Je stoere mannetje zal er ook vast blij mee zijn!

11. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Gefeliciteerd! Mag je zeker trots op zijn. Je kindje heeft het beste van het beste gekregen. Ik denk maar zo, als je echt wilt, dan kan je het gewoon. Ik geef nu bijna 9 maanden bv ondanks dat het met mijn werk onmogelijk leek. Maar waar een wil is, is een weg. (Voor mij was de oplossing kolven tijdens het rijden haha)

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    super hoor! en natuurlijk ben je trots!
    jullie wonder gegroeid op jouw melk, dat is toch prachtig!

(hier ook al een beetje trots omdat de 6 maanden grens eraan komt hihi en we gaan nog zeker niet stoppen!)

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Top, knap hoor!

Deel Deze Pagina