Borstvoeding en flesjes

Discussion in 'Voeding' started by Manuela79, Mar 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hoi meiden,

lk ben echt een newbie op dit gebied want ik ben zwanger van mijn eerste kindje.

Ik wil graag borstvoeding gaan geven, maar de vraag of dat lukt is een tweede aangezien ik 10 jaar geleden een borstverkleining heb ondergaan. Nu vraag ik me af wat ik in huis moet halen. Ik heb gisteren naar een startersset van Avent gekeken maar toch weer teruggezet omdat ik het zonde vind om iets te kopen terwijl ik het misschien niet nodig heb. Wat raden jullie me aan om juist wel/niet te kopen qua flesjes, kolf en dergelijke en waarom?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Liefs
    Manuela

2. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Ik ben van plan om ook borstvoeding te geven. Hoop ook dat t lukt en anders pech...

Mocht het niet lukken (en je geeft het niet op na 1 a 2 dagen) dan heb je altijd nog tijd zat of een apotheek in de buurt die altijd open is om een starters set te kopen.

Dit is me ook aangeraden door de borstvoedingscursus deskundige.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Daar heb je gelijk in Chiesa, maar stel nou dat er bij mij helemaal geen melkproductie is, dan moet ik toch wat in huis hebben om de kleine te kunnen voeden lijkt me zo? Of zie ik nu spoken ;)

4. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Misschien is het verstandig om informatie in te winnen bij een lactatiekundige. Zij kan je vast meer vertellen over de mogelijkheden en dergelijke.

5. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Ik heb me ook laten vertellen dat de verloskundige altijd voeding bij heeft etc..

6. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ja dat klopt, daar hebben wij ook gebruik van gemaakt toen Jarik niet wilde drinken.

7. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Ben best goed voorgelicht he ;)

Ik hoop dat je er wat aan hebt hoor meid...

8. Gaby

Gaby Lid

Aug 16, 2006
    77
    0
    0
    Ik heb destijds ook begrepen dat je beter nog geen kolf kunt kopen voordat je zeker weet of het allemaal lukt met de bv.
    Je kunt ook altijd nog snel een kolf gaan huren bij de thuiswinkel als je hem nodig hebt. Dat heb ik destijds ook gedaan.

9. MollyM

MollyM Bekend lid

Hoi Manuela, zelf heb ik ook een verkleinings operatie gehad en bij mij gaat het redelijk met de borstvoeding. In de eerste week hebben de kleintjes maar heel weinig nodig en inderdaad als er tekort blijkt te zijn heeft de verloskundige kleine pakjes met voeding en in de gratis baby pakketten zit wel een flesje. Je kan ook alvast zelf een paar Avent flesjes kopen die schijnen het beste te zijn voor de combinatie borst/fles (ik gebruik deze zelf ook). Wat een kolf betreft, die kan je inderdaad zo huren. Je zult dat misschien wel nodig vinden want het kan zijn dat de voeding bij jou wat moeilijker op gang komt (was bij mij zo en dan moet je extra kolven). Ik had een Avent kolf met reiskoffertje gekocht en daar zaten ook wat flesjes bij. Maar ik zat toen in Engeland en daar is Avent zoveel goedkoper dat die pakket net zo duur was als in Nederland alleen de kolf! Misschien kan je er over denken om een kolf tweedehands te kopen.

Veel flesjes heb je niet nodig want bij mij raadde ze aan om het te spoelen en in de koelkast te zetten en dan kan je het weer gebruiken. En dan 1 x per dag afwassen en steriliseren. Later kan je altijd nog meer flesjes kopen voor de handig heid. Trouwens je zal waarschijnlijk niet volledig bv kunnen geven dus waarschijnlijk heb je op een gegeven moment toch flesjes nodig. Maar ik zou niet te veel van die kleintjes kopen (125 ml) als je flesvoeding gaat geven zijn die snel te klein.

Ik geef momenteel de ochtendvoeding volledig borst en de rest krijgt hij er een flesje achterop. Bij mij lijkt het nl dat ik niet zo snel weer een voeding kan aanmaken, dus als er langer tussen zit heb ik meer dan na 2 a 3 uur.

Weet je trouwens of jij een tepelbesparende operatie heb gehad? (dan verplaatsen ze hem zonder los te maken)

Succes!
    M.

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Stranger; ik heb door mijn borstoperatie idd hiermee al rekening gehouden en me aangemeld bij een kraamzorgbureau die ook een lactatiedeskundige in dienst heeft, ik zal ze anders morgen eens even bellen.

Chiesa; je bent zeker goed voorgelicht! Komt zeker (o.a.) door dit forum ;)

Gaby; dat zei mijn vk inderdaad ook. Geen kolf aanschaffen, want die is zo gekocht/gehuurd als het nodig is.

MollyM; ik heb (bij mijn weten) geen tepelbesparende operatie gehad. Ik heb ook gereageerd in jouw topic hierover en o.a. daardoor krijg ik toch het idee dat er vrouwen zijn bij wie dit ondanks de operatie toch lukt om (gedeeltelijk) bv te geven. We hebben gisteren een starterspakket van Avent gekocht, hierin zit een fopspeen, 2 kleine flesjes, 2 grotere flesjes en zo'n afwasborstel ;) Zo te lezen hebben we dat toch nodig dus dan hebben we het maar vast in huis.

Tot wanneer ga jij kolven? Misschien kan ik dan jouw Avent kolf overkopen ;)

11. MollyM

MollyM Bekend lid

Hoi Manuela,

Goed van je dat je het gaat proberen, ik vind het fantastisch om te doen en wil gaan stoppen omdat het toch wel veel werk is nu maar heb er steeds moeite mee om te stoppen als hij zo ligt te drinken dat is zo'n mooi gezicht. Maar ik ga nog een maandje door tot hij 5 maanden is en dan stop ik echt.

Wat de kolf betreft die wil ik nog even houden, erg optimistisch maar wie weet een derde :) ooit. Maar mijn zus heeft ook een Avent kolf te koop staan misschien is dat wat voor je. Als je interesse heb zal ik haar eens vragen of ze die nog heeft.
    M.

Share This Page