Hallo Ilse Mijn zoon drinkt al vanaf de geboorte 's ochtends uit een borst (de linker) De rechterborst kolf ik af en dat geeft meestal een opbrengst van 160 a 180 cc. Dat is dan voor het laatste flesje 's avonds zodat ik weer kan kolven voor mijn werkdag. Verder drinkt mijn zoontje overdag uit 2 borsten per voeding. Dat ging altijd goed; tot vanochtend. Geen toeschietreflex, niets. Ik kolfde binnen de tijd dat ik altijd kolf (15 a 20 minuten) maar 20 cc! Ik schrok me helemaal naar en snap er helemaal niets van. Ik heb het net een 2e keer geprobeerd maar ook weer niets. Mijn zoon ligt te slapen, dus kan ik helaas nu niet aanleggen. Er zijn geen dingen gebeurd die de productie kunnen beinvloeden. Ik drink en eet genoeg en gezond. Zoals altijd eigenlijk... Wat zou een oorzaak kunnen zijn? Ik hoop dat jij me kunt helpen.
Hallo Waterlelie, excusses voor de late reactie. Er kwamen wat dingen tussen waardoor het antwoorden even vooruit is geschoven. Hoe gaat het nu? Is het incidenteel gebleven of lijkt het er op dat het kolven niet goed meer gaat? Het is niet gebuikelijk dat de kolfproductie ineens instort..... Je schrijft al dat hij slaapt. Anders zou je hem kunnen aanleggen en direct aansluitend of tegelijkertijd de andere borst kunnen aanbieden. Hij zal wel een TSR kunnen opwekken. Daar kan je dan mee verder met kolven. Ik probeer voor mezelf wat oorzaken te bedenken, ik schrijf maar wat op, kijk even wat er van toepassing kan zijn. Menstrueer je al weer? Wanneer de menstruatie eraan komt is de productie lager. Dit zou je dan ook aan zijn drinkgedrag moeten gaan merken. Die dip is overigens tijdelijk en is na de menstruatie weer over. Met welke kolf kolf je? Heb je na die keer kolven wel een TSR gekregen? Ik zit te denken aan een niet goed vacuum. Onderdeel niet goed op zijn plekje, membraantje wat niet goed sluit, of bij langer gebruik van bepaalde kolven, een motortje wat op is. Vandaar de vraag welke kolf je hebt, dan kan ik je nog even bepaalde onderdelen laten checken die vaak het euvel zijn. Ik hoor het wel weer. Hopelijk was het 1 malig en gaat alles nu weer gewoon goed. Ilse
Hallo Ilse, Geeft niet hoor.. Ik vind het al tof dat je mijn vraag wilt beantwoorden! Het was een eenmalige gebeurtenis gelukkig. Mijn productie was die dag sowieso erg laag en de kolf helpt daar niet in mee. Ik ben nog niet ongesteld, maar zit wel in de periode dat ik het had moeten worden. Ik denk dat dit de grootste boosdoener is geweest. Mijn zoontje kreeg er nog wel voldoende uit merkte ik tijdens het aanleggen. Met de kolf is alles in orde (ook even nagekeken). Hij is 3 maanden oud en alle onderdelen waren destijds nieuw. Ook heb ik van het schild en membraam 3 stuks, dus ik wissel genoeg af. Bedankt voor het meedenken! Even een ander vraagje als dat mag. Ik wil binnenkort, als Noah 6 maanden is, met bijvoeden beginnen. Dit wil ik doen op de Rapley manier. Ben jij daar bekend mee en zo ja, hoe is jouw mening hierover? Noah heeft 90% bv gehad (soms een flesje kv op een dag) dus begint helemaal blanco.. Weet jij ook een goede site met info hierover? Ik heb het boek (op aanraden van iemand op een forum) van Stefan Kleintjes besteld.
Hallo, De Rapley methode is mij wel bekend. Ik kan er helemaal achter staan. Onlangs was ik nog op een symposium waar Gill Rapley zelf sprak, alle sklopt gewoon. Je kindje is rond die 6m aanden op verschillende gebieden klaar om met vast voedsel te beginnen. Zowel motorisch, als de mondmotoriek, als het spijsverteringskanaal. Veel succes. Ik zet hieronder wat links waarop je info kunt vinden. http://www.network54.com/Forum/382080/ Op deze link kom je op het bijvoedingsforum waarbij door veel moeders Rapley- methode wordt gebruikt. Op de volgende link zie je veel informatie. http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... thode.html http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... ijnen.html Afijn, via die pagina zie je zelf voldoende links staan om verder te neuzen. Ook het boek wat je hebt besteld is goed. Geniet er van en vergeet vooral geen foto's te nemen. Ilse