Borstvoeding en flesvoeding mengen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Stippel, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stippel

Stippel Actief lid

23 aug 2009
    347
    1
    18
    Mijn dochtertje is inmiddels 7,5 week en krijgt vanaf de geboorte afgekolfde borstvoeding. Dit, omdat ze te vroeg geboren is en het aan de borst drinken niet zo goed lukte. Af en toe drinkt ze wel wat aan de borst, maar ze krijgt dan te weinig binnen.

Sinds een paar dagen moeten we de borstvoeding aanvullen met flesvoeding. Ze krijgt nu borstvoeding gemengd met flesvoeding (in 1 fles), meestal is de verhouding 70cc borstvoeding en 30cc flesvoeding, zodat ze ongeveer uitkomt op 100cc per voeding. Mag je de borstvoeding en flesvoeding inderdaad gewoon mengen? Ik heb ook al een keer een flesje volledige flesvoeding gegeven en dit ging ook prima.

Ze zit nog steeds op 7 voedingen per dag, krijgt ze niet teveel binnen (700cc)? Ze weegt nu ongeveer 3,9 kilo (5 weken te vroeg geboren). Als ik 120cc maak, gaat dit ook zonder problemen op. :D

Hopelijk krijg ik wat antwoorden. :)

2. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    mengen mag, zolang je maar niet de borstvoeding ipv water doet maar gewoon bijv 90/3 flesvoeding en dan de bv er gewoon bij maar heb dan geen idee je hoeveel dan moet geven. Weet niet of de tabel van de borstvoeding dan nog geld of dat je de aantal cc van flesvoeding aan moet houden. Ik heb bij beide aleen maar borstvoeding gegeven.......Maar heb verder geen verstand van hoeveelheden flesvoeding....

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zou eerst de borstvoeding geven en daarna de kunstvoeding, zodat je kindje in ieder geval al je borstvoeding drinkt.

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.283
    2.984
    113
    Het dubbel posten is niet toegestaan. Daarom sluit ik deze.
    Ik zag dat je ook van de lactatiekundige een antwoord hebt gekregen.

beheer

Deel Deze Pagina