verband eerste menstruatie en op gang komen cyclus?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door fafa, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

In de ruim 3 jaar dat ik hier lees en schrijf heb ik al vaak een topic van de strekking "wanneer werd je weer ongesteld tijdens borstvoeden?" voorbij zien komen. En telkens variƫren de antwoorden ongeveer van "6 weken" tot "2 jaar".

Voor degene die het topic opent -en dus waarschijnlijk benieuwd is wanneer zij zelf haar maandstonden weer kan verwachten- dus eigenlijk van weinig nut, omdat de antwoorden zo ver uit elkaar liggen.

Maar nu vroeg ik me zo opeens af of de leeftijd waarop je voor het eerst ongesteld werd van enige voorspellende waarde is voor het moment waarop je weer een cyclus kreeg tijdens het borstvoeden.

Dus mijn vraag:

Wanneer had je je eerste menstruatie (liefst op de maand nauwkeurig) en wanneer werd je voor het eerst weer ongesteld terwijl je borstvoedde?

En ja, frequentie van voeden (en het al dan niet geven van nachtvoedingen) is een grote factor in het hele gebeuren, dus dat zou je er dan uit moeten filteren (of er vanuit gaan dat het gelijkelijk verdeeld is onder de vroeg- en laat-ongestelden).... blablabla, ik ben geen wetenschapper of statisticus, maar gewoon benieuwd of er zo op het eerste gezicht een patroon in zit ;)

2. miiclaire

miiclaire Actief lid

6 jun 2012
    223
    16
    18
    NULL
    NULL
    Ik werd na precies een jaar weer ongesteld. Zeer onregelmatig cyclus van gem. 46 dagen. Nog veel voedingen, 4/5 overdag, 1/2 snachts.

3. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Eerste menstruatie met 12 jaar + 1 maand. Nu bijna elf maanden borstvoeding en nog geen cyclus

4. fafa

fafa Niet meer actief

En wanneer werd je als meisje/puber voor het eerst ongesteld?

5. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik werd met 12 jaar en een maand of 4 voor het eerst ongesteld denk ik. en na 10mnd na de bevalling.
    ik heb pcos en mijn menstruaties zijn dus altijd wisselvalig

Deel Deze Pagina