Hallo Allemaal, Quinn is nu 4,5 maand. Hij krijg om 7:30 220 ml om11:30 220ml om 15:00 220ml om 1700 ( sinds vandaag paar hapjes groenten) om 19:00 200 ml mel met rijstenbloem. dan zou ik hem nog om 21:30 een flesje geven. maar zou ik proberen om deze niet te geven ben zo aan het twijfelen
met deze leeftijd zou ik zelf nog 5 flessen geven en dan zeker minder dan wat jij nu geeft. drinkt ze ze echt allemaal helemaal leeg dan zou ik het zo houden, maar blijft er echt over van elke fles zou ik ze verdelen, ik vindt het zelf best wel veel 220 op deze leeftijd per keer, weet niet of dat 220 water is plus voeding (dus 240) of 190 - 200+ 8 ?
Ik zou die laatste fles niet meer geven hoor om 21.30 uur! Gewoon een keer proberen of hij doorslaapt. Wordt hij trouwens zelf wakker voor die fles of moet je hem wakker maken? Mijn zoontje werd voor die late fles nooit wakker en als ik hem die fles gaf dronk hij hem nooit op dus ik heb hem gewoon weggelaten en hij sliep toen van 20.30 uur tot 7.45 uur 's ochtends. De 2e nacht was het iets vroeger rond 6.00 uur maar na een paar dagen had hij vanzelf een ritme en dat ritme hebben we nu nog steeds. Mijn zoontje krijgt nu 4 flessen van 180+6 en een fruithapje. Dit is al sinds een aantal weken. Dus ik zou het gewoon proberen om die late fles weg te laten.
Hoe drinkt hij normaal de fles van half 10? Alyna ging met 4 maanden ook naar 4 flessen, dit gaf ze wel zelf aan door ineens door te gaan slapen.(het klokje rond) Toen hebben wij de voeding iets verhoogd naar 210+7, maar ik neem aan dat jij dat al geeft. Als hij de laatste fles nog lekker leegdrinkt zou ik het nog even zo laten...
niet twijvelen gewoon op je gevoel af gaan. als jij het een keer wil proberen doe je dat toch , komt hij geef je komt hij niet is het mooi meegenomen.
Hier ook op en gegeven moment gestopt met de laatste bv. Gaat prima, slaapt lekker door, dit moet je gewoon uitproberen!
Lucia, even een vraag.. had jij voordat je de laatste fles liet vervallen de andere al opgehoogd naar 210 of pas toen ze doorsliep?
Ik zou alleen de ochtendfles ophogen, omdat je kindje dan misschien flink honger heeft na de nacht en verder kijken of je kindje gewoon toe kan met de flesjes van 200. 240 is wel erg voor het maagje hoor. En als het niet nodig is, is het niet nodig. Fae is hier altijd vrij vroeg geweest met het laten vallen van haar flessen, maar ik heb maar weinig grote flessen gemaakt. Vanaf 4 maanden ben ik wel rijstebloem in het avondflesje gaan doen en dat kan eventueel ook in de ochtendfles vanaf 4 maanden.
Hoi, Onze zoon ging met 4 maanden over op 4 flessen. Hij kreeg vanaf 3 maanden om 19:30 de laatste fles. Die van 21:30 dronk hij toch nooit op. De volgende ochtend moeten we hem wakker maken voor de fles van 7:30. Met 4 maanden kreeg hij om 7:30 - 11:30 - 15:30 210 water met 7 schepjes Om 19:30 deden we hier 2 scheppen nutrix reistebloem doorheen. suc6