Hoi allemaal, Even een vraag aan alle prematuur mama's. Onze kleine meid is met 32+6wkn geboren op 30 oktober 2008, ze woog 1380gram. Ze is na 5 weken ziekenhuis thuis gekomen. Ze is vanaf 4 december thuis. In het ziekenhuis merkte ik al dat mijn dochtertje behoorlijk kreunde. De verpleegkundigen noemden dit "prematuren" gedrag. Nu is ze dus al ruim 7 weken thuis en dat kreunen gaat maar door. Er is geen vast stramien in te ontdekken. Ze kreunt vooral in haar slaap. Als ze wakker is kreunt ze ook maar dan minder erg. Ze doet het dan vooral in combinatie met heel erg uitrekken en gapen. Ik ga heel vaak kijken als ze zo ligt te kreunen, maar meestal doet ze dit gewoon in haar slaap. Het enige moment dat ze niet kreunt is na de voeding van 19:00 en een badje ze slaapt dan heel relaxed tot zeker half 1 door, zonder kreuntjes. Als ze kreunt gaat het echt door merg en been en ik vind het heel zielig voor haar. Ze kan dat ook gerust 3 uur lang volhouden (net zolang als haar slaapje is). Ze heeft heel veel honger en heb al vaak de KA gebeld. Hij zei dat Eden bezig is met een inhaalslag en daardoor heeeel veel honger heeft. We geven nu flessen met een extra schepje voeding zodat ze meer kalorieen binnen krijgt. Ze slaapt nu best goed tussen de voedingen door. Ze poept 1x per dag, plast lekker veel en maakt als ze wakker is altijd een alerte indruk. Ze is inmiddels 3250gram dus heel goed gegroeid in 3 maanden tijd. Ik denk dat ze een gezonde hongerige baby is (en dat zegt de KA ook) maar dan kreunen verontrust me nogal. Nu ligt ze ook weer ontzettend te kreunen. Ze is half wakker half slaperig. Hebben jullie hier ervaring mee? Help......hebben jullie tips of kunnen jullie ons gerust stellen?
he meid, is echt normaal en gaat vanzelf over.. wij hebben de meiden naar een par dgn in hun eigen kamer gelecht omdat we door het gekreun niet konden slapen. maak je geen zorgen, volgens mij hebben ze er helemaal geen last van. bij ons duurde het wel een paar mnd. weet eigenlijk niet meer wanneer het over was. maar nu snurken ze alleen maar, zonder gekreun.. geen zorgen. jouw meisje slaapt er niet minder door. en een gezonde eetlust is toch alleen maar erg fijn? hoeveel flesjes geef je? anders gewoon een extra flesje misschien?
hier ook veel gekreund, en volgens mij had iee r ook geen last van. Nu ook alleen nog maare en soort knorren
Ook Lynn kreunde enorm, het ging op den duur vanzelf over! Nu heeft ze er helemaal geen last meer van. We hebben haar om het gekreun ook al snel op haar eigen kamertje gelegd, mijn man kon er echt niet van slapen
hoi! Ik heb mijn dochtertje net thuis (sinds vrijdag) en zij kreunt ook zoveel. Volgens de kraamverzorgende was dat normaal ja, maar ik vind het niet zo leuk hoor. Hang steeds boven de wieg om te kijken of het wel goed gaat met haar. Het klinkt zo zielig! Ze heeft ook slaapjes dat ze niet kreunt, maar het grootste gedeelte van de tijd kreunt ze dus ook. Weet iemand hoe dit komt, dat kreunen van prematuren?
Bij mij kreunde de kleinste in haar slaap. Totdat ik merkte dat ze niet lekker lag en ook spugen. Heb er vanaf toen op haar buik gelegd en het was over. Groetjes Brez
Hoi bedankt voor jullie reacties! Fijn om te horen dat we niet de enigen zijn. Het gekreun gaat hier nog steeds volop door. Ik merk dat ik er wel een beetje aan gewend raak. En als het heel erg word dan knuffel ik haar nog eens extra en dan word het kreunen ook minder! Voorlopig wacht ik maar af hoe lang het nog gaat duren. Wij hebben haar trouwens ook na 2 nachtjes op haar eigen kamertje gelegd.We lagen de hele nacht wakker.
Hoi MJ, het gaat inderdaad vanzelf over. Eden is nu iets meer dan 4 maanden oud. En het kreunen word echt veel minder. Nu alleen nog snachts een beetje na de nachtvoeding. Maar overdag nooit meer! Ze kreunt alleen nog als ze ligt te poepen haha!
Wij zijn in het ziekenhuis al gewaarschuwd voor het kreunen, schijnt echt bij prematuurtjes te horen.
Hier ook een gekreun en geknor van jewelste! Merk wel dat het iets minder begint te worden. Ik ging idd ook de eerste dagen dagen dat ze thuis was elke keer even checken. Nu wordt ik pas wakker als ze honger heeft, de andere kreuntjes hoor ik niet meer.
Lisa is dan niet prematuur maar zij is dismatuur geboren. Ook zij kreunde en piepte heel erg. In het ziekenhuis zeiden ze al dat het er bij hoord en dat het vanzelf weg gaat. En inderdaad ze is nu ruim 4 maanden en kreunt nog af en toe.
Hoihoi, Hier ook een moeder van een prematuurtje. Cameron was 1800 gram bij zijn geboorte, en was vanaf het begin ook erg aan het kreunen. Grappig om te lezen dat meerdere moeder hiermee te maken hebben gehad, je denkt altijd 'ik ben de enige', en wij vroegen ons ook af waarom hij geen 'babygeluidjes' maakte. Nu is hij 5 maanden, (1okt 08) en brabbelt aan een stuk door, soms kunnen mijn man & ik elkaar niet eens verstaan. Dus daar worden we nu af en toe wel eens wakker van, niet van gekreun maar van een lachende brabbelende baby Groetjes van ons
Hier ook veel gekreun.. Vind het wel prettig eigenlijk :red: Weet ook dat het niets betekent en dat het vanzelf weer weggaat Joseline: welkom en wat fijn dat Cameron nu zo lekker kan kletsen
Dat heb ik inderdaad ook. Gek is dat, dat je in je slaap onderscheid kunt maken tussen de verschillende geluidjes. Zijn papa heeft dat helaas niet en wordt wakker van elk geluidje, die slaapt dus op de bank. Hij is inmiddels niet anders meer gewend, want doordat ik veel vocht vasthield door zw.vergiftiging snurkte ik wekenlang keihard, zodoende slapen we nu al maanden apart.