Hoi Ilja! Inmiddels alweer een jaar geleden dat ik je regelmatig te hulp vroeg hier (waarvoor nog steeds mijn dank!) Maar nu mijn vraag aan jouw. Hoe denk jij over Kunst voeding na de leeftijd van 1 jaar? Ik lees regelmatig dat mensen het kolder en geld-trekkerij vinden van de fabrikanten omdat gewone melk net zo goed is. Marit krijgt regelmatig gewone melk bij haar boterhammetje, en sochtends een bordje pap van groeimelk Nr3..Echter de pap vindt ze nu niets meer aan, en geven we sochtends ook brood met een bekertje gewone melk. SAvonds geven we nog een flesje melk kv Nr3.. Zou die ook al over kunnen op gewone melk? Ik vindt het zo gezellig om voor het slapen nog een flesje melk te geven Dus wat is jouwn mening hier eigenlijk over?
Je kan en mag best gewone melk geven. Geadviseerd wordt om dan de volle melk te geven. En denk aan de vitamine D die je dan moet gaan geven. Ilja
Volle melk? Hoezo dat dan? omdat daar meer vetten in zitten doe goed zijn ofzo? Ik ga me er eens in verdiepen.. thanks maar weer!
Ja volle melk wordt geadviseerd vanwege de vetten die erin zitten en de kleintjes hebben dit nog hard nodig. Of je uiteindelijk volle, halfvolle of toch nog opvolgmelk / groeimelk gaat gebruiken is een eigen keus. Doe waar jij je goed bij voelt. Ilja