Inderdaad wat een gedoe he allemaal...hihihi Maar ik ga denk ook gewoon stoppen met borstvoeding en gelijk helemaal over op de fles, alleen als ik een fles vol heb ga ik die geven... Ik weet ook nog niet zeker of ik nu op 6 of 7 flessen per dag zit, dus weet ook niet hoeveel voeding ik erin moet doen... Wat adviseer jij? xxx
ik zou proberen gelijk op 6 flessen te gaan, de flesvoeding zorgt namelijk al dat je kindje langer verzadigd is en je kindje is nu aan het lichtverteerbare bv gewent, ik zou dus de hoeveelheid verdelen over 6 keer overdag en komt je kindje 's nachts een keer voor voeding dan zou ik dat rustig geven. ik zou doen: 05.00 09.00 13.00 17.00 21.00 01.00 dan zit je op 6 flesjes en hoeft je kindje in de nacht ook maar 4 uur zonder, mocht je kindje vaker komen voor de fles dan zou ik 7 doen maar ik zou eerst voor 6 gaan, grote kans dat dat genoeg is. succes!
Hoi, Dank je, je helpt me goed op weg! En dan gaat ze vanzelf denk je over op langere nachten want ze slaapt nu al meer dan 5 uur. Groetjes
als ze nu al meer dan 5 uur slaapt zou ik zeker weten 6 flessen doen, ik denk inderdaad dat ze dan nog langer gaat slapen!
dank je! ik ga het morgen proberen... hoop dat ik je niet meer nodig heb...hihi je afge kolfde melk heb je niets meer mee gedaan? groetjes!
nee dat had ik in de vriezer gelegd en vergeten te gebruiken, ik kreeg het advies om af en toe wat door de fv te doen maar heb ik nooit gedaan.
ok doe ik... Word er eigenlijk wel blij van om te stoppen, aan de andere kant voelt het als falen hihi Maar ja ik ben ook een ondernemed type en dat is niet makkelijk te combineren met bv. Had je moppie meer last van krampen in het begin van FV?
nee eigenlijk niet moet ik zeggen, ze deed het er gelijk heel goed op! mama helemaal blij ik had dat gevoel van falen ook heel kort tot ik zag hoe goed mijn moppie het deed op fv en hoe lekker mama de "vrijheid" vond!
Oke vind het wel prettig om met een ervaringsdeskundige gesproken te hebben Hoop dat het bij mij ook allemaal goed gaat verlopen, krijg er bijna zin in...hihih Nou ja we beginnen morgenochtend dan maar met een fles van 110cc want dat is de hoeveelheid bij 6 voedingen en dan kijken we hoe leeg die komt en dan kijken we wanneer ze weer dorst heeft. Het nachtritme moeten we ook maar even aankijken, misschien blijft ze wel een "lange" nachtslaper
hihi , ik vond het ook heel fijn om hier al mijn informatie weg te halen toen ik fv ging geven, dat werkt toch compleet anders dan bv en in het begin vond ik het moeilijk om een schema te maken maar dat heeft mijn meisje uiteindelijk helemaal zelf geregeld, ik hoop ook dat je een lange nachtslaper hebt!
Ja dat is het ook prettig om gewoon antwoord te krijgen zonder dat je er gelijk het CB voor moet bellen... Ik lees hier veel als ik even iets moet weten...
ik ook hoor, veel handiger om ook verschillende dingen hier weg te halen en te proberen wat het beste bij je kindje past.
Vandaag begonnen met de flesvoeding. VOlgens mij gaat het tot nu toe goed. Niet veel huilen... vannacht en vanochtend 100cc nu net 90cc. Ben benieuwd. Ze heeft alleen nog niet gepoept, maar ze zou wel even moeten wennen of is dat niet?
ja met flesvoeding poepen ze in eerste instantie minder, mijn meisje poept nu 1 keer in de 2 a 3 dagen
Hoop ook dat het goed blijft gaan!!! Ga het maar eens goed in de gaten houden... Hij kolfde toch ook alleen de spanning eraf en soms helemaal leeg. Ik heb nu al 2 flessen vol klaar staan, die kan ik denk ook wel geven toch.
oke doen we dat ook erbij... gewoon een flesje vol dan maar. Ze heeft alleen nog niet de hoeveelheid gedronken die moet ze heeft nu 380 op...