borstvoeding en flesvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door blondie1979, 25 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondie1979

19 jul 2008
    85
    0
    0
    utrecht
    hoi,
    Ik geef nu nog borstvoeding maar moet eerlijk bekennen, ik ben hier denk niet helemaal het type voor...
    Ik wil dan ook gaan afbouwen...
    Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
    Hoeveel flesvoeding moet ik geven, mijn dochtertje is 3 weken en 4,2 kg.
    Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben echt een leek in dit soort dingen...hihi
    Hoeveel flessen moet ik bijvoorbeeld per dag geven?
    Alvast bedankt!!!

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hoeveel weegt je kindje? je rekent uit het gewicht in kilo's x 150cc gedeeld door het aantal flessen dat je geeft.
    je zou kunnen gaan afkolven en het aantal cc geven de ene keer bv en de andere keer fv.
    of je zou de laatste en eerste voeding fv kunnen geven en de rest bv.
    maar als we het gewicht weten dan kan ik uitrekenen wat ze per dag ongeveer mag hebben, dat is een richtlijn dus meer of minder mag altijd, afhankelijk van de behoefte van je kindje.

ik heb de eerste 5 weken bv gegeven en daarna gestopt omdat ze opgenomen was in het zkh, dus ik kolfde nog een paar keer per dag maar het werd zo hard minder dat ik ben gestopt.

mijn dochtertje kreeg in het zkh met 5 weken 7 keer 90cc en ik ben zelf later thuis 6 keer 120cc gaan geven dit was door de kinderarts precies op haar gewicht afgemeten.

bv afbouwen kun je het beste via een goed schema doen omdat je anders veel last van stuwing kunt krijgen als je te snel afbouwd en daardoor weer borstontsteking.

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Omdat dit topic ook bij Flesvoeding staat doe ik deze dicht.

Groetjes,
    Josien

Deel Deze Pagina