Ik wil graag borstvdoeding gaan geven en daar ook bij gaan kolven. In het begin zal dat nog niet zo vaak zijn en als ik weer aan het werk ga natuurlijk wel wat vaker. Nu vroeg ik me af of ik dan een flessenwarmer nodig heb of niet? En zo nee, hoe kan ik dan de melk op temperatuur krijgen?
Ik gebruik wel een flessenwarmer, of eigenlijk: de gastouder en mijn man. Het kan ook zonder, maar dan duurt het langer voor de melk warm is, (wat eigenlijk wel beter is, als het wat langzamer gaat). Zonder flessenwarmer kun je een flesje afgekolfde melk ook au-bain-marie warm maken, of onder de stromende warme kraan, (warm, niet heet dus ).
Wij gebruiken ook een flessenwarmer, ik vind het echt ideaal. Dan kan je vriend ofzo, als jij er niet bij bent, ook bijv. in de auto de melk opwarmen (dan heb je vaak geen warm water bij de hand natuurlijk). Een flessenwarmer hoeft overigens ook helemaal niet duur te zijn, wij hebben er eentje van de prenatal (gewoon huismerk) en die was geloof ik 25 euro.
Wij hadden er niet eentje. Wilde ook BV geven. Maar de kleine hapte niet goed aan, dus ben ik gaan kolven. In het ziekenhuis warmden we het op in een schaaltje warm water. Thuis eerst ook, maar na een dag manlief een flessenwarmer laten halen. Dat was toch net even wat makkelijker.
Wij hebben ook een flessenwarmer en die wordt hier vaak gebruikt (zeker 1x per week als manlief thuis is ) Ik ben er erg blij mee en kan niet meer zonder
nog nooit een flessenwarmer gebruikt!!! maar dan heb ik ook bijna nooit gekolfd en dus iedere keer als ik al kolfde aubainmarie opgewarmd.
Ik vind een flessenwarmer niet nodig. Wij hebben heel vaak flesjes warm gemaakt en doen dit gewoon in een bakje met warm water. Zelf geen problemen mee. Geen idee hoe lang het duurt voor een flessenwarmer warm is en het flesje opgewarmt heeft maar wij zijn met het bakje ong 5-10 minuten kwijt. Ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid melk die verwarmt moet worden.
Ik gebruik het zelf niet zo vaak omdat ik weinig afgrkolfde melk geef, maar als ze een flesje krijgt vind ik zo'n flessenverwarmer wel heel handig hoor. Dus wel een aanrader als je straks veel afgekolfde melk geeft!
Wij hebben geen flessenwarmer doen alles au bain marie. Sommige kindjes willen de melk ook wel koud/kouder drinken. Dat zou je ook kunnen proberen.
Hier wel een verwarmer, vind het wel makkelijk. ik werk 1 avond dus manlief gebruikt hem zeker 1x per week. Verder geeft hij weleens vaker een flesje en kolf ik voor 'versere' voorraad. ook als 1 vd oma;s komt oppassen is het makkelijk.
Wij verwarmen ook gewoon in een pannetje/bakje warm water. Heet water uit de kraan is al voldoende om een flesje op te warmen.
Hier wel een flessenwarmer, een goedkope van ISI. Ik werk 2 dagen per week en (schoon)moeder gebruikt dan de flessenwarmer voor de flessen met afgekolfde melk.