Borstvoeding en flesvoeding

Discussion in 'Voeding' started by Fevelyn, Sep 12, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fevelyn

Fevelyn Lid

Oct 26, 2005
    64
    0
    0
    Ik las een artikel op de website van www.borstvoeding.com over `Bijvoeding baby oorzaak overgewicht´.
    De zin `In de eerste levensjaren wordt de stofwisseling van de baby geprogrammeerd. Het gebruik van flesvoeding naast moedermelk verhoogt bijvoorbeeld de energieopname van een vier maanden oude baby met 18 procent´ baart mij zorgen.

Onze zoon wordt 21 september 4 maanden. Wij geven hem om de 4 uur voeding. Sinds een week geven we hem van de 5 voedingen, 3 keer fles omdat het kolven o.a. niet goed wou en ik erg moe ben. Ik geef hem dus 3 x de borst en ben van plan om vanaf volgende week alleen 's morgens en 's avonds te voeden en de rest van de voedingen met de fles te geven (Nutrilon I). Kan dit ook kwaad dan? Ik hoop niet dat de combinatie fles en borst bij een baby veel vetcellen veroorzaakt.

Groetjes, Evelyn

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Lijkt me niet hoor... ik zou gewoon in gedachte houden dan bv het beste is, lukt dan niet dan is het beste alternatief een combi en anders gewoon volledig fv.

Het is wel bewezen dat je met fv moet uitkijken dat ze niet teveel krijgen (niet meer dan een liter maar als je ook nog bv geeft dan kom je daar denk ik niet eens bij in de buurt) en dat je de juist verhouding moet aanhouden, dus niet eens een schepje extra toevoegen. Bv mag gewoon onbeperkt.

3. Fevelyn

Fevelyn Lid

Oct 26, 2005
    64
    0
    0
    Een liter??? Dat lijkt mij ook erg veel....Maar hij krijgt ca. 190 cc per keer, ca. 4 keer per dag. Soms wat meer. Dus dat zit wel goed.
    Veel succes met je zwangersschap!

4. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Goh wat herkenbaar zeg, ik zit toevallig ook een beetje in mijn maag met de voedingen en heb er dus in diverse topics hier al wat over gevraagd. Ik geef ook een combinatie van borst en flesvoeding, het zou best kunnen dat dat voor meer vetcellen zorgt e.d. maar je moet toch wat?! Ik kan Joey gewoon niet verzadigen op alleen mijn borstvoeding en ik kan hem ook nog eens niet aanleggen omdat het voeden aan de borst gewoon niet goed gaat. Ik kolf dus al vanaf dat hij geboren is elke druppel die hij krijgt. Omdat dat zo vermoeiend is, en ik het gevoel had dat ik de hele dag aan dat apparaat hing omdat hij elke 2 uur kwam (en komt!!!) ben ik gaan combineren met flesvoeding. Zo min mogelijk, want ik wilde hem eigenlijk alleen BV geven, maar het is niet anders. Het gaat zo veel lekkerder. En hij slaapt er 's nachts langer op, zodat ik ook even bij kan tanken... Ook niet onbelangrijk denk ik, een oververmoeide moeder heeft hij ook niks aan denk ik...

5. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    *Dubbel gepost* :rolleyes:

6. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Jamie is vandaag net 6wk, en ik zit eigenlijk in hetzelfde schuitje. Overdag kolf ik te weinig, rond de 100/110cc, terwijl hij ongeveer 130/140 'moet' hebben. Ik heb alleen net na de nacht heel veel BV (ong 170cc) en dan zet ik altijd 30/40cc in de koelkast als reserve voor die dag.

Nu heb ik ook dat ik erg moe wordt van elke 4u kolven, ik zie mezelf gewoon steeds zitten met de handkolf, en ik ga er nu ook iets tegenop zien. Dus ik wou ook wel mn BV afbouwen en overgaan op FV maar ik weet alleen niet hoe ik dat het beste kan aanpakken. Zoals welke voeding moet ik dan gaan gebruiken, welke voedingen moet ik overzetten op fles ipv borst, etc.

Ik hoop dat iemand van jullie mij hier verder mee kan helpen.

Thanx!
    Groetjes Bianca.

7. Fevelyn

Fevelyn Lid

Oct 26, 2005
    64
    0
    0
    hoi,

Oh, zeer herkenbaar dus. Mij is geadviseerd om heel rustig af te bouwen. Je kunt beginnen te stoppen met de een na laatste voeding,vermoedelijk rond een uur of 3? Of krijgt hij nog 5 voedingen ipv 4?
    In ieder geval dus 1 voeding overslaan en ja kunt dan bijvoorbeeld Nutrilon 1 gaan gebruiken. Bijvoorbeeld bij de Etos te koop.
    Als je geen stuwing meer hebt kun je de volgende voeding gaan afbouwen. Hoe het allemaal precies werkt, kun je lezen op www.borstvoeding.com. Zoek op "afbouwen". Veel succes ermee.

Ik geef nu alleen 's morgens en 's avonds en het geeft mij ook meer rust. Alhoewel ik het soms wel mis...
    Het is wel zo dat ik rond 8 weken ook een dip had en wel ben doorgegaan. Het is zonde als je eenmaal stopt, kun je moeilijk weer terug. Probeer het nog even vol te houden.... Maar ja, dat is persoonlijk natuurlijk. Onze zoon is nu 16 weken.

8. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Thanx! ;)

Share This Page