hoeveelheid voeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Inez01, Aug 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Ook hier een vraagje.

Zoon bij geboorte bijna 3500 gr, 3 weken terug. Aan einde kraamweek gewicht 3500 gr, nadien niet meer gewogen.
    Hij krijgt 6 flessen om 4 uur van 90 + 3 = 600 ml. (7-11-15-19-23-03 uur)

Nu bemerk ik vaak dat hij straaltje melk in bed laat lopen, op zich normaal. Is denk ik hooguit mondje of 2 max. Alleen af en toe ook wat zuur met spugen.... is de standaard variant van Friso dan wel de juiste en zou ik al meer voeding moeten aanbieden?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Op zich kan dit nog een goede hoeveelheid voeding voor je zoontje zijn. Wanneer je merkt dat hij na een fles er niet meer voldoende aan heeft kan je kijken om wat meer te gaan geven. Eventueel kun je dan 5 flessen van 120 ml water met 4 schepjes voeding gaan geven.
    Hoe is het drinktempo van je zoontje? 15-20 minuten is een mooi drinktempo. Wanneer het drinken sneller gaat kan de voeding ook eerder terug omhoog komen. Je kunt dan een speen met een kleiner gaatje proberen of de Standaard voeding mengen met een voeding voor spugen en krampjes (dit is een wat dikkere voeding).
    Groetjes Angelique

3. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Oke, ik wist niet dat je 2 soorten voedingen kan mixen met elkaar.
    Hij drinkt nu uit kleinste speentje, moet er genoeg moeite voor doen zeg maar. Doet denk ik zo'n 15 min over fles excl boertje.

Eerder tussentijds fles uithalen wordt hij erg nijdig van...

Ik zit dus op de goede weg, dank voor je reactie.

Share This Page