Veel en snel afvallen

Discussion in 'Borstvoeding' started by HooyoShimbir, Aug 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Als ik borstvoeding geed val ik echt vee en snel af en zit dan in mum van tijd op ondergewicht. Bij mn oudste heb ik om die reden moeten stoppen na 8 mnd want woog nog maar 46 kilo.
    Voor mn middelste heb ik 2 maanden gekolft want zij kan niet zelf drnken door een afwijking. Na die 2 maanden woog ik alweer 52 en voor de zw woog ik 54.
    Nu geef ik weer borstvoeding en ze drinkt keurig bij mij maar dekilos vliegen er weer af.
    Nu eet ik meer dan ik normaal deed en slik vitamientjes, volle producten, eitje op brood icm plakje kaas voor extra callorien, voor t slapen volle yoghurt met cruslie enz enz enz en ik drink veel water.

Wat kan ik nou nog meer doen om niet weer teveel af te vallen? Ik zou zooo graag lang borstvoeding willen geven en niet weer moeten stoppen omdat mijn lichaam het niet trekt (heb geen probleem met productie dat loopt wel lekker).

2. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Per dag zou je ongeveer 500 kcal extra moeten eten. Dat is best veel, zeker als je van nature geen grote eter bent. Dat is iedere dag een "bigmac" extra. Niet dat ik aanraad om dagelijks een hamburger te eten, maar het geeft een beetje aan hoeveel het is ;).

Als je meer brood wilt eten, betekent het al snel 2 tot 3 belegde boterhammen extra op een dag. Ik zit momenteel op een stabiel gewicht waar ik tevreden mee ben, en ik eet 8 sneden brood per dag. Dat haalde ik voor mijn zwangerschap zeker niet. Het lijkt me even zoeken naar een evenwicht dat voor jou past. Overigens viel ik de eerste twee weken na mijn bevalling het snelste af, daarna stabiliseerde het.

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik zou de huisarts vragen om een verwijzing naar een dietiste ;)
    Dan kan ze samen met jou naar je voedingspatroon kijken en advies geven over wat er anders/beter kan om aan voldoende calloriën te komen

Ik kreeg het advies om veel vruchtensappen te drinken, en meerdere malen per dag kleine hoeveelheden eten, ook ivm veel afvallen en kma bij dochter dus schaaltje volle kwark was hier geen oplosing

4. Pikapaas

Pikapaas Actief lid

Jun 18, 2014
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou je graag wat van mijn eetlust cadeau geven, want ik val geen gram af. Niet gek hoor als je ziet wat ik wegstouw op een dag... ik kan werkelijk de hele dag eten en alles... extra boterhammen, yoghurt, een extra portie warm eten (of 2), chocola, koekjes, chips, noten, fruit, noem maar op.
    Ik moet gewoon opletten dat ik niet letterlijk de hele dag aan het eten ben en dan heb ik nog steeds trek:(. Gelukkig heb ik geen zwangerschapskilo's overgehouden, dat scheelt al.

5. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Bedankt voor de tips! Ga iig smorgens en smiddags naast het extra beleg zowizo een sneetje brood erbij nemen.
    En ik hou mn gewicht in de gaten gaat het weer terug lopen is een dieetiste idd een goed idee.

6. girly28

girly28 Lid

Oct 24, 2012
    63
    0
    0
    Hey,
    Ik was in de zwangerschap 18 kg aangekomen (wrschl de laatste weken ook veel vocht, want ik had een zwangerschapsvergiftiging) en binnen 2 weken waren alle kilo's eraf.
    Wel eet ik veel meer dan voor de zwangerschap. Toen at ik vaak in de ochtend een krentenbol, koffietijd fruit, 2 boterhammen tussen de middag, middag fruit en avond eten.
    Nu eet ik smorgens 2 boterhammen, koffietijd een boterham met beleg en roggebrood erop, 12 uur 2 boterhammen met roggebrood, melk en soep, 15 uur fruit, en avond eten, en vaak savonds nog yoghurt met musli. Ook snoep ik tussendoor wat koekjes / of wat anders..
    Zoals je ziet eet ik dus ook echt veel meer, maar blijf hiermee wel op een stabiel gewicht en voed ons zoontje nu al 5 maand zonder problemen.

Mijn ervaring is dus ook, dat ik er wel echt " tegen aan moet eten "...
    Ook smeer ik nu meer met boter, drink meer melk etc.
    Maar anders idd een dietiste bezoeken.

Suc6 !!

7. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

Jul 22, 2014
    358
    0
    16
    Lastig is dat als het je zelf zo veel energie kost dat je zo snel afvalt. Wat bij mij werkte was toch wel extra vette melkproducten gebruiken zoals volle yoghurt en boterhammen met extra roomboter en kaas.
    Tegenwoordig is er in de supermarkten ook vaak turkse en griekse yoghurt te krijgen die hebben 10% vet.
    Wat ook nog kan is het gebruik van Fantomalt. Dat is een dieetpoeder wat extra calorieën toevoegt aan dranken en eten. Het wordt omschreven als smaakloos maar ik vond het toch wel licht zoetig smaken.
    Het bevat 20 calorieën per schepje. De blikken zijn te koop bij de meeste drogisterijen of bij de apotheek.
    Fantomalt heb ik gebruikt tijdens mijn tweede borstvoedingsperiode omdat mijn dochter een koemelkallergie had en ik dus geen extra vette melkproducten kon gebruiken. Ik heb dat toen op advies van een diëtiste gekocht.

8. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Fantomalt is wel een goede heb daar nog veel blikken van staan aangezien mn middelste dat ivm haar aandoening gebruikt.

Share This Page