voeden of kolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Loeki2, 24 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kolven of voeden?

  1. Kolven

  2. Voeden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb net mijn lesrooster gekregen en ik heb tussen de middag 2 uur vrij. Ik was van plan te gaan kolven, maar heb nu ok ruim de tijd om te gaan voeden. Het is 20 min heen te 20 min terug. Wat zouden jullie doen?
     
  2. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hoi, ik zou kolven. ik vind 40 min rijden wel veel om perse je kind de borst te geven. je hebt vast ook wel iets te doen in de tussentijd wat je later thuis (als je met je kindje bent!) weer tijd scheelt? als ze prima drinkt uit een flesje op het KDV is het denk ik zelfs rustiger voor Annika als ze daar gewoon uit een fles krijgt en thuis bij mama lekker uit de borst.
     
  3. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb in totaal 9 tussen uren (hoop daar nog iets aan te kunnen veranderen) dus om de tijd hoef ik het niet te laten.
     
  4. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Ik zou gaan voeden, maar ik heb een gruwelijke hekel aan kolven. (zal ik wel opgelopen hebben bij het ft kolven voor de oudste)
     
  5. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik weet ook nog niet waar ik kan kolven, dus dat speelt voor mij ook wel mee.
     
  6. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik zou het denk ik afwissellen. Ik had tussenuren dat ik echt niks te doen had dus dan zou ik ff gaan voeden en als je het nou druk hebt kolf je gewoon.

    Vooral in het begin zou ik denk ik toch regelmatig voeden... gewoon om dr weer ff te zien.
     
  7. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Op woensdag heb ik 2 uur, op donderdag 3 uur en op vrijdag 4 uur. Ik geef bijna tussen mijn vrije uren les. Gelukkig is alles wel aaneengesloten.

    Volgens mij is er echter nog geen rekening gehouden met het feit dat ik de kolf uren (in mijn geval 3) doorbetaald hoor te krijgen.
     
  8. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Als je de mogelijkheid hebt, dan zou ik live voeden. Er zullen nog genoeg drukke werkzaamheden tussen door zijn, dus dat je altijd live kan voeden zal wel minder worden na verloop van tijd.
    Alleen als Annika straks een maand of 9 is, en ze merkt dan dat je weer weggaat na het voeden, ja dan kan het wel wat lastiger worden, omdat ze dat dan doorkrijgt.
     
  9. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    tja, sowieso moeten ze natuurlijk voor een goede kolfplek voor je zorgen! Het gebeurt vast es dat je toch niet weg kunt/wilt.

    Probeer anders gewoon wat je prettig vindt. Ik zou het zelf heel onrustig vinden als ik weer heen en weer zou moeten. Vind het soms ook helemaal niet leuk dat Jo 'alleen' op de creche moet blijven en dat heb je dan ook steeds weer. Zou live-voeden alleen doen als het niet anders kan (bijvoorbeeld als je baby niet of heel moeiljk uit de fles drinkt), of als je echt heel dichtbij de creche werkt.
     
  10. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik zou in mijn geval gaan live voeden drinken uit de fles is hier nog wel eens een drama...

    Mischien kun jij beide opties eens proberen en kijken hoe dat gaat ? Je moet wel 2x je kindje "achter laten" bij de creche dat lijkt me dan weer niet zo leuk, en is ze wel wakker op de momenten dat jij komt ?
     
  11. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik zou kiezen voor voeden, al was het alleen om m'n kleintje even te zien.
     
  12. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Uit een flesje drinken is geen probleem voor haar, dus daar hoef ik het kolven niet om te laten.

    Ik moet ook met het KDV overleggen hoor en afwachten of mijn rooster nog veranderd. Ik houd jullie op de hoogte.
     
  13. slingding

    slingding VIP lid

    9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik zou kolven,
    want als jij an komt om te voeden is de kleine ook verplicht net te eten en mischien is daar op dat moment gen behoefte aan oid. Slapen of eerder honger
     
  14. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dat is niet helemaal waar ;)

    Je hebt het recht om een kwart van je werktijd te kolven. Dus als je bijv. 8 uur werkt, mag je 2 uur daarvan kolven.
     
  15. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Het is toch zo dat als ik 45 minuten vrij krijg om te kolven dat ik die tijd doorbetaald krijg, of ben ik nu gek.
     
  16. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Jazeker krijg je die doorbetaald Loeki !
     
  17. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh gelukkig maar, dacht al dat ik me vergist had.

    Wat ik bedoel is dat ik 3 lesuren vrijgeroosterd krijg. De school ziet dat als tussenuren en plant de lessen die ik daar anders zou kunnen geven op een ander moment en dat is volgens mij niet de bedoeling.

    Nu heb ik het op school voorgelegd en het kan vanuit mijn overige taakuren wel gefinancierd worden en ik krijg dan waarschijnlijk de woensdagmiddag vrij.
     
  18. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Je krijgt wel doorbetaald natuurlijk, maar niet onbeperkt. Je mag zo lang en zo vaak als nodig kolven, tot een kwart van je werktijd.
     
  19. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, dat begrjp ik wel hoor maar 45 minuten op een hele werkdag lijkt me niet veel toch.
     
  20. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Nee, is het zeker niet!
     

Deel Deze Pagina