borstvoeding

Discussion in 'Borstvoeding' started by Speentje, Mar 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Ik weet niet wat voor kolf je hebt, maa het eerste wat in mij opkomt is dat je de kolf wellicht verkeerd gebruikt en dat je tepel misschien niet vacuum zuigt of zoiets.

Ik heb er nog nooit van gehoord dat je met kolven niets uit je borst krijgt en als je er gewoon in knijpt wel, maar misschien dat er andere dames zijn die deze ervaring wel hebben.

2. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Dan moet je toch wat meer info geven denk ik.
    Welke kolf heb je? Electrisch of niet.
    En zuigt hij vacuum? Hoelang probeer je? En hoe vaak heb je al geprobeert?

Ik had (wel 10 jaar terug) bij mn mannen een handkolf. Kreeg er geen druppel uit. Bleek dat ik het niet goed deed (kwam ik met Wendy pas achter) Je moet iig op een ritmische en frequente manier kolven.
    Heb nu een electrische die dat uit zichzelf doet en het werkt als een tierelier!

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Het kan zijn dat je niet/niet snel een tsr krijgt als je kolft. Kolven is idd anders dan een kindje aan je borst. En kolven moet je leren.

Je zegt dat je er wel veel melk met je hand uit kan knijpen. Je kan n.m. ook kolven zonder kolf maar gewoon met de hand. Mischien is dat een optie voor jou ? De ene kolft beter met een kolf danwel enkel zijdig dan wel dubbelzijdig met een handkolf of elektrisch en een ander kan het net zo snel zonder kolf maar gewoon met de hand. Op www.borstvoeding.com word precies uitgelegd hoe je kan kolven zonder kolf.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, als het kolven gewoon niet lukt... maar het kan alsnog aan de kolf liggen hoor: misschien is ie niet krachtig genoeg. Je zou eens bij de thuiszorgwinkel eentje kunnen huren een weekje en kijken hoe dat gaat. Als dat wel werkt, kun je gewoon een krachtiger kolf aanschaffen...
    En echt: zoveel als je kleintje drinkt, wordt ook weer aangemaakt, dus geen zorgen!

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je bedoelt de mini elektric ? Word ook wel herrie electric genoemd. Een andere kolf kan wel eens verschil maken dan. Een mini electric heeft iets van 35 zuigbewegingen per minuut een andere kolf al vaak meer Medela met 2 fasen hebben eerst 120 (om de tsr op te wekken) en daarna 60 per minuut. Daarmee heb je dan vaak meer opbrengst.

En bv werkt echt op vraag en aanbod als je kleintje kort drinkt maar dan wel goed de borst "leeg" drinkt is er niets aan de hand hoor.

En al geprobeerd om zonder kolf te kolven dus gewoon met je handen ?

Share This Page