laatste hoop...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mie, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Beste BVmama's

Ik zit met de handen in het haar... Ik ben er van overtuigd dat bv het beste is voor mijn kleine man en wil hem dan ook kost wat kost het beste geven! Alleen weet ik nu niet meer hoe ik dat precies moet doen :(

Ik postte eerder al enkele vragen want het is nogal een hobbelig parcours geweest... Ik probeer het kort te houden:

Zoontje is vijf weken te vroeg geboren, had geen goede zuigreflex, heeft twee weken in het ziekenhuis in de couveuse gelegen, zag behoorlijk geel en was door dus suf van, ziekenhuis stimuleerde de bv niet echt en ik werd dus niet goed begeleid. Gevolg: kindje komt thuis en drinkt alleen afgekolfde bv van de fles.

Ik schakelde een lactatie deskundige in om hem aan de borst te krijgen. Na een tijdje proberen lukt dit en drinkt hij aan de borst. Hij drinkt voldoende (ondanks dat het niet betrouwbaar is toch gewogen op aanraden van lk) maar lijkt nooit tevreden te zijn. Hij wil blijven en blijven en blijven drinken. Enkele dagen hem zijn gang laten gaan maar dan lag hij echt 24/24 aan mijn borst (zonder overdrijven, echt een hele dag!). Na elke voeding schreeuwt hij ook enorm hard, wil hij niet slapen, hij huilt echt oorverdovend... Ik vond dit als moeder niet normaal en erg moeilijk om mee om te gaan dus ik schakelde opnieuw een lactatie deskundige in. Zij haalde er haar collega bij want ze wist niet wat er aan de hand kon zijn. Hij drinkt goed, hapt mooi aan, slikt geen lucht, ... Ook haar collega kon niet helpen en wist niet wat er scheelt waardoor hij zo huilt. Uiteindelijk op aanraden van hen opnieuw afgekolfd en in flesjes gegeven. Ik ben hier enorm verdrietig over want ik wou hem echt aan de borst krijgen. Ik voel het aan als een soort falen van mezelf (na falen omdat ik geen 'volle zwangerschap' kon uitdragen). Nu overtuigde ik mezelf uiteindelijk dat het belangrijkst is dat hij de borstvoeding krijgt, al is het dan via flesjes. Maar sinds gisteren neemt mijn productie enorm af. Ik kolf bijna niets meer af en moet mijn voorraad die ik reeds aanlegde aanspreken. Ik kolf nu veel regelmatiger (om de 2 u) om de productie op te hogen maar dat lijkt ook geen effect te hebben. Wat kan ik nog meer doen om meer melk te hebben? Weet iemand eventueel een tip om hem toch nog aan de borst te krijgen? Het voel voor mij echt aan als een falen want ik wil dit zo graag!!! Ik heb er veel voor over maar ik weet niet meer wat ik nog meer kan doen. Ik wil echt geen kv gaan geven want ik vind bv zo iets moois en goeds om aan mijn kindje te geven...

Zo, best een lang verhaal maar ik moest het echt even van me afschrijven en ik hoop dat iemand misschien tips heeft.
    Alvast bedankt!

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Is hij niet gewoon aan het regelen en wilde hij daarom continue aan de borst??

De productie is het best te stimuleren door veel huid op huid contact. Ik ben dan wel geen LK maar ik zou zelf het advies niet 123 opgevolgd hebben. Ik zou de kachel lekker hoog draaien, hempje uit en in BH met open flapjes continue op de bank of in bed liggen. Zoveel mogelijk laten drinken als dat je baby wilt, ook als dat 24/7 is.

Mijn dochter wilde ook continue bij mij drinken, we hebben ff een zware periode gehad toen ze nog wat kleiner was. Bij mij is het allemaal goedgekomen.

En anders een fopspeen proberen te gaan gebruiken. Maar ik zou dus zeker niet zomaar fulltime gaan kolven om zo'n reden...

Maar goed... Nogmaals, ik ben geen LK en ik geef pas 5 maand BV en ze is met 38 weken gekomen en dronk direct goed aan de borst...
    Ik hoop voor je dat nog wat meer meiden gaan reageren.

In ieder geval veel succes!!

3. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Mie: Wat naar voor je! Ik zou je zo één twee drie geen advies durven geven, zeker als ik hoor dat er al twee lk's hebben meegekeken. Ben je overtuigd van hun expertise? Het is een beetje een grijs gebied he (de kwalificatie lactatiedeskundige bedoel ik), wellicht kan je nog een andere lk vragen voor een second opinion?

Heel veel succes!

4. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83

5. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik me afvraag na je verhaal, drinkt je kleine enkel jouw melk uit de fles?
    Zo ja, dan heb je dus genoeg melk als hij dan wel tevreden is!
    dan heeft je kleintje denk ik meer moeite met de manier van drinken (fles of borst)
    Als dat het probleem is, dan is het denk ik een kwestie van volhouden & wennen. En ook de borst tussendoor aanbieden als de kleine niet hongerig is. Dan is hij wat geduldiger. Ook door het vele aanleggen gat je productie weer omhoog.

Misschien even tijd gunnen en een paar dagen toelaten dat hij veel aan de borst kan, mag en wil. Misschien een beetje regelen ook...

De enige kans van slagen qua drinken aan de borst is hem zo veel mogelijk toelaten. Lekker samen in bed of op de bank, dekentje erbij, veel drinken voor jou en wat lekkers te eten... Ook proberen te ontspannen, jouw spanning komt ook op je kleintje over en op de BV.
    Klinkt misschien makkelijk, maar ga er gewoon een paar dagen voor, lekker samen op BV picknick!

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

maar lijkt nooit tevreden te zijn. Hij wil blijven en blijven en blijven drinken. Enkele dagen hem zijn gang laten gaan maar dan lag hij echt 24/24 aan mijn borst (zonder overdrijven, echt een hele dag!). Na elke voeding schreeuwt hij ook enorm hard, wil hij niet slapen, hij huilt echt oorverdovend..
    Dit klinkt mij in de oren als verborgen reflux.

Pijn na het drinken door het zuur dat omhoog komt, weer willen drinken om de brand te blussen enzovoort...

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ja, dat is dus ook het allereerste wat ik dacht toen ik het las. Ik sluit me dus helemaal aan bij bovenstaande.

8. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Dames, ik vrees dat jullie wel eens gelijk kunnen hebben... Hoe kon ik dat nu al die tijd niet gezien hebben... Zure adem, tong vaak in en uit de mond, belletjes blazen, steeds willen drinken maar toch niet veel drinken, veel verslikken uit het niets, ... Voel me zo stom dat ik nu flesjes ben beginnen geven terwijl het hoogstwaarschijnlijk verborgen reflux is... Tot overmaat van ramp nu ook dalende productie waarschijnlijk door het fulltime kolven... Heb onmiddellijk een afspraak gemaakt bij de kinderarts waar hij bij loopt (wegens prematuriteit). Hopelijk kan hij me morgen helpen om die verborgen reflux binnen de perken te houden. Nu ben ik ook zoveel mogelijk aan het kolven want zodra ik weer een normale productie heb dan ga ik weer live voeden! Hopelijk komt alles uiteindelijk toch nog oké...

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kwam ook meteen bij me op toen ik het verhaal las. Ik zou zsm contact zoeken met arts. Met gerichte behandeling kan je kindje ook met reflux gewoon aan de borst, dus laat je geen kunstvoeding aanpraten.

Sterkte!

Wat m.i. ook mee kan spelen is dat je kind bezig was met een inhaalslag huidcontact, vanwege de zware start.

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Mie: Ik hoop voor je dat je het goed hebt, en zo ja, dat je kindje dan snel geholpen kan worden. Succes!

11. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Bedankt voor de tip meiden. Is dus inderdaad reflux... Hopelijk slaat de medicatie snel aan en loopt mijn productie weer wat beter zodat hij terug aan de borst kan :)

Deel Deze Pagina