Vanaf deze week ben ik begonnen met het afbouwen van kolven op werkdagen (3). Dit gaat om 2 voedingen. De 4 niet-werkdagen wil ik proberen om gewoon bv te blijven geven. Als dit niet lukt wil ik in ieder geval 's-ochtends en 's-avonds blijven geven. Mijn zoontje dronk tot voor kort altijd 2 borsten (op aanraden van het cb omdat hij niet genoeg aankwam). Nu hij steeds meer bijvoeding krijgt gaat hij steeds minder drinken. Wel nog zo'n 4-5 keer op een dag met eventueel een nachtvoeding, maar wel minder per keer. 2 borsten redt hij dus vaak ook niet. Nu mijn probleempje: als hij 's-ochtends maar 1 borst wil drinken, hoe doe ik dat dan de hele dag op mijn werk met dien andere borst? Die kan toch niet een nacht en een dag niet geleegd worden en dan rond 18u pas weer? Hoe doen andere meiden dit? Weer gaan kolven voor ik naar mijn werk ga? De andere borst "opdringen"? Graag jullie advies
Omdat ik het nu wel echt zat ben. Had altijd in mijn hoofd dat als ik 6 maanden bv zou redden ik heel trots zou mogen zijn en zou gaan stoppen. Nu is mijn doelstelling toch wel veranderd en wil ik proberen om in ieder geval de ochtend en avond/nacht voedingen wel nog de borst te geven. Maar op werkdagen vind ik het nu genoeg geweest (beetje eigenbelang moet ook kunnen af en toe )
Ik denk dat je dan idd toch even een paar minuutjes moet nemen om die andere borst wel te kolven..Dan ga je met lege borsten naar je werk. Wat betreft het kolven, doe het afbouwen rustig aan, en kijk gewoon hoe het gaat. Als je de voedingen die je thuis bent wel gewoon allemaal live geeft, is er denk is best een kans dat het uiteindelijk wel goed komt! Wat dan nu wel belangrijk is, om je productie goed te houden, geef eerst de borst en dan de bijvoeding. Wees niet bang dat ie dan niets meer wil, het regelt zich vanzelf, de balans tussen borst en bijvoeding.
Ik zou leegkolven voor je aan het werk gaat en bij thuiskomst voeden of leegkolven. Als dat geen optie is, s avonds leegkolven als je kleine je borsten niet goed leegdrinkt. Op vrije dagen bijvoeding geven na de borst.