een keizersnede en onder nacose wie had dat nog meer

Discussie in 'De bevalling' gestart door jojo29, 8 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi

tja 9 maanden zwanger alles gaat goed

moet je bevallen ben je 6 uur bezig en mag je gaan persen.

maar het komt maar niet mijn jongentje lag met zijn neus naar boven.

twee keer geprobeerd met een vaciuum (kiwi) eerste keer brak ie af e tweede keer lukte ook niet.

ik moest een keizersnede kreeg eerst een ruggeprik maar bij de laatste prik ging dat ook al niet door omdat mijn ruggewerfel niet recht liep
    en zo niet de laatste prik kon geven moest dus onder gehele narcose.

ik was wakker geworden en kreeg mijn zoontje in mijn armen wel raar je heb een kindje gekregen maar je was er zelf niet bij.

nou 2 dagen later had hij een infectie en moest een week op de curveuse afdeling liggen hij had zuurstof nodig.

dat is nu twee jaar geleden.
    en alles gaat goed nu met hem.

alleen zijn we nu bezig met een tweede.

eerst vond ik het helemaal niet eng bevallen maar nu kijk ik er tegen op.

bang voor het zelfde keizersnede en narcose.

wie heeft dat nog meer meegemaakt keizersnede en narcose.

ik voelde e echt te kort geschoten dat ik het zelf niet heb kunnen doen.

het ziekenhuis heeft ook mij niks meer verteld hoe het was gegaan.

nou ik stop anders wordt het zo langdradig.

groeten jolanda

Edit Moderator: Verplaatst naar de bevalling.

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi Jolanda

ikzelf heb het niet meegemaakt, maar wil je toch even op je hart drukken meis je heb alles gedaan wat je kon doen zelfs de artsen lukte het niet met de vacuum neem jezelf aub niets kwalijk jij heb je kindje namelijk 9 maanden lang gedragen, gevoed en gezorgd dat hij gezond en wel ter wereld is gekomen en hoe daar heeft niemand een aandeel in wees trots op jezelf en je prestatie en ga met dat gevoel ook weer deze bevalling met opgeheven hoofd tegemoed bespreek je angsten met je verloskundige en zij kan je steunen

echt meid ik vind dat je een topprestatie heb geleverd JIJ heb je kindje op de wereld gezet niemand anders

groetjes en veel succes met je volgende bevalling nathalie ;)

3. mama2801

mama2801 Niet meer actief

hoi
    ik begrijp je angst heel goed!
    ik heb het zelf ook 2x meegemaakt
    Bij me dochter heb ik 5 dagen over de bevalling gedaan .eerst 4 dagen aan de weeen remmers gelegen (omdat me vliezen gebroken waren met 32wkn) daarna kwamen de weeen door de weeen remmers heen. Ik mocht het zelf gaan doen maar blijf op 3 cm hangen en het hartslag van me dochter was al 210! dus spoed keizersnede onder volledige narcose.
    Toen bij me zoon, ook weer vroeg tijdige gebroken vliezen 33.2 weken 56.5 uur met weeen gelegen ook maar 3cm ontsluiting maar zijn hartslag daalde naar de 56! dus weer spoedkeizersnede maar dit keer wilde ik met ruggen prik. ik heb zelf ook een vergroeide ruggenwervel waardoor ik 2 ruggenprikken kreeg want de eerst had allleen me rechter kant verdoofd en toen moest ik dus nog een x een ruggenprik en ging toen bijna van me graatje. Maar ben heel blij met de ruggenprik! je maakt echt alles mee, ook helaas de negatiefe kanten want ons zoontje huilde niet gelijk maar is wel goed gekomen uit eindelijk, bij derde zwangerschap moet ik weer een ks maar dan wil ik zeker wel weer een ruggen prik!

4. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht

Hoi natalie

ja ik weet het maar het blijft toch raar je maakt zo'n mooie voorstelling ervan dat je kindje op je buik krijgt.

dat is voor elke vrouw denk wel zo.

ik ben blij dat alles goed is gegaan maar het ziekenhuis heeft mij verder ook niks meer verteld ik mis gewoon een gedeelte van de keizersnede

maar bij de volgende is het niet zeker of ik weer een keizersnede moet.

maar ik ga zeker nu alles vragen.

bedankt voor je lieve bericht.

groeten jolanda

5. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi

ja volgens mij kan ik helemaal geen ruggeprik krijgen.

volgens mij konden ze er niet bij om mij die verdoving te geven.

en of ik bij een tweede ook een keizersnede zou krijgen is niet zeker.

het was niet of hij er niet door kon meneer lag met zijn neus naar boven.

zal wel een beetje zijn karakter wezen hahaha want hij werkt nu ook niet veel mee is ontzettend ondeugend.

maar ik vind het jammer dat je zo weinig infomatie krijgt.

zelfs daarna en bij mij was de pech dat hij ook nog ziek werd.

dus mijn kraam periode was ook geen pretje.

ik hoop bij de volgende wel.

maar ik heb nu een levendig jongetje dus alles is goed gekomen

en dat jij dat 2x heb mee moeten maken is ook niet niks zeg.

maar het is zo het moet er uit en als het om de gezondheid gaat van je kind gaat dat vooralles.

maar neemt niet weg het blijf moeilijk.

en soms ook onbegrip van andere mensen.

die denken dat je met een keizersneden weer gelijk alles kan.

nou was ik wel vrij snel op de been.

maar het is toch een operatie die we krijgen met een risico.

het is geen kleinig heidje toch!

nou bedank voor je berichtje wel fijn om te weten dat er meer zijn.

groeten jolanda

6. joyce

joyce Bekend lid

hallo,

ik heb het ook gehad,

alleen om een andere reden dan jou.
    ik was 24 uur bezig met de weeen maar de ontsluiting bleef staan op 8,5 dus besloten voor keizersnede,
    nou ruggeprik had ik al gehad tegen de pijn zou dus worden opgehoogd,
    maar nee ze kwamen zeggen:''onder narcose'',
    reden: angst bij borderline. terwijl mijn hartslag vlakna de ruggeprik heel erg omhoog ging en ik in paniek raakte.

ik vind het ook heel erg dat ik er niet bij kon zijn en vind het moeilijk om dat bij andere wel te zien.
    had het graag willen meemaken.

snap dat je bang bent,
    zou ik ook hebben als ik voor een tweede kindje zou gaan hoop ik dat ik het mee mag maken.
    bij mij gaf het gewoon een onrealistische gevoel wat betreft is het mijn kindje?

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb ook een keizersnede gehad maar wel met een ruggeprik.
    Dus dat je ineens je kindje hebt kan ik niet over mee praten toch heb ik wel heel rot gevoeld dat ik het zelf niet heb gedaan en voelde me daardoor een slechte moeder enz.

Nu ben ik weer zwanger en ik zie nu meer op tegen de bevalling dan met Daan. Puur ook weer een keizersnede en dat ik het misschien weer niet zelf kan doen.

De keuze ligt helemaal bij mij zei de gyn. we gaan er dit keer eerst alles aan doen om het wel zelf te doen en een keizersnede echt als nood net als bij Daan.

8. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    door je verhaal komt mijn eigen bevalling wel een beetje naar boven.. ook ik heb nu nog nergens last van --is nog maar pas gelee-- maar ik zou me kunnen voorstellen dat ik ook last van zou kunnen krijgen bij een tweede.

ik heb 13 uur weeen gehad...2x vaccuum en geknipt dochter lag ook in sterrenligging..daarna met spoed ok in, ruggenprik -die wel werkte overigens- en keizersnede gehad...dochterlief heeft het zwaar gehad en lag nog 10dgn in het zh..kortom geen kraamperiode en zelf ook behoorlijk in de prak..allemaal geen pretje..

doordat mijn dochter het heel zwaar had op het einde van de bevalling heb ik de keizersnede niet als '' rot' ervaren..ze had het niet gered zonder de keizersnede..dus heb wel degelijk het gevoel het afgemaakt te hebben....zij het niet op de natuurlijke manier...dit was de beste start die ik haar gezien de omstandigheden kon geven (begrijp me goed ik hoop het nooit op deze manier over te doen)

in ieder geval wil ik je succes wensen...

9. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi
    nou ik ben blij dat het goed is gekomen met je dochtertje.

ja die van mij lag ook ongeveer 10 dagen op de cuveuse afdeling wel vreemd hij was de oudste en de grootste maar was echt nodig hij had zuurstof nodig wegens een infectie.

ik ben er wel zelf achter gekomen dat er iets mis was.

met de borst voeding zag ik hem sneller ademen.

wel rot om je kleintje zo te zien liggen eerst zeiden de artsten nou er is niks mischien door de verdoving.

maar sávonds namen ze hem mee zodat ik kon rusten zeiden ze ;)
    maar ze wisten zelf ook wel dat er iets niet goed was.
    om 7 uur s'ochtens kwamen ze het me vertellen.
    nou toen ik hem zo zag heb ik zitten huilen als een klein kind.
    vond het vreselijk dat dit er ook nog eens bij moest komen.
    maar goed alles is goed gekomen en daar ben ik blij om.
    en nu kan ik het me nieteens meer voorstellen dat het is gebeurd.
    het is zo'n vrolijk kereltje.

nou hoop ik dat het bij de tweede anders loopt.

groeten jolanda

10. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    kan me helemaal voorstellen dat je hebt zitten huilen...hier ook heel wat tranen vergoten..

hier ook het grootste kind op de couveuse afdeling..tussen -meestal- premature kids lag mijn dochter van 4560gr en 60cm groot...:D

11. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi

mocht jij ook niet bij de ander kindjes kijken wegens prive

bij mij mochten mensen geen blik wagen naar mijn zoon

gr.

jolanda

12. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    klopt dat was bij ons ook zo...alleen als ouders elkaar aanspraken mocht je met elkaar praten anders werd je geacht op je eigen 'eilandje' te blijven....op zich heel fijn..heb wel een goed gevoel overgehouden aan de zorg die het ziekenhuis onze dochter heeft gegeven.

13. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht

14. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    jee heel herkenbaar...als ik nu nog zo'n soortgelijke piep hoor wordt ik er nog naar van.
    bij ons was er ook nooit echt iets aan de hand maar die piepjes zijn echt vervelend..

Deel Deze Pagina