Hallo! Ik heb een dochtertje van bijna 8 weken die borstvoeding krijgt. Dit gaat supergoed, ze groeit als kool. Toch zit ik met een vraag: Sinds een aantal weken (maar deze week heel veel) laat ze makkelijk los tijdens het drinken, ze verbreekt het vacuum. Dit is al vanaf het begin van het voeden en gaat soms na 3 slokken, dan na 2 en daarna weer na 4.. Maar het volgt elkaar soms dus vrij vlot op en een andere keer drinkt ze weer 10 slokken door. Het is dus heel wisselend. Ik ben vandaag bij mijn huisarts geweest om uit te sluiten dat ze last zou hebben van spruw. Dit is dus ook niet het geval. Maar waar kan dan dit gedrag vandaan komen? En nog veel belangrijker: hoe kan ik dit verhelpen? Want ik heb namelijk het idee dat zij weer makkelijker last krijgt van darmkrampjes, doordat ze veel lucht inslikt. Klopt dit? Kunnen hierdoor de krampjes toenemen of denk ik dat verkeerd? Ik hoop dat je nog wijs kunt uit mijn verhaal! Alvast bedankt voor de reactie!! Groetjes Susan
Hallo, Tja, een lastig probleem om via de mail iets zinnigs over te zeggen. Als je geen last hebt en ze groeit goed dan hoef je je geen zorgen te maken. Je hebt zelf spruw uitgesloten. Dat is heel goed. Houdt het wel in je achterhoofd want soms zijn de symptomen niet echt goed zichtbaar..... Kan het zijn dat je een sterk toeschiet reflex hebt of dat je tijdens het voeden wat minder stevig ondersteunt waardoor ze van de borst af kan glijden? Als het eerste het geval is dan kan je kijken of het helpt om de eerste stroom weg te laten lopen en dan aan te leggen. De melk stroomt minder hard. Niet alles wordt nat waardoor ze beter kan blijven happen. Ze drinkt rustiger waardoor ook minder lucht binnen komt. Als je nog vragen hebt lees ik het wel Succes Ilse
Hallo Ilse! Bedankt voor je reactie! Ik heb niet echt het idee dat ik een heel sterk tsr heb, maar ik weet het ook niet zeker. Ze verslikt zich eigenlijk nauwelijks, kan de stroom melk wel aan, maar drinkt wel vlot door. En verder, tja, op zich gaat het verder wel ok. Ik ga ook zeker even opletten of ik haar inderdaad wel voldoende en juist ondersteun tijdens het drinken.. In bed (liggend) klakt ze volgens mij inderdaad wel minder! Dat is dus een heel goed punt om in de gaten te gaan houden! En wat de spruw betreft: ik hou haar goed in de gaten en mezelf ook en bij twijfel ga ik gewoon direct weer naar de HA. Hij heeft wel gekeken maar Maud sliep, waardoor het kijken lastiger werd. Zelf zie ik ook dat haar mondje schoon is. Ze heeft alleen wat vreemde witte puntjes op haar tandvlees...dat ze echt puntjes, geen vlekken. As. maandag moet ik toch naar het CB, dus ik zal het daar nog eens voorleggen. Groetjes Susan