Ik heb best last van hooikoorts, het word steeds weer erger. Vanmorgen de HA gebeld maar ik kan dus geen medicijnen krijgen omdat ik BV geef Wie weet wat wel kan?
ik heb wel Sandoz neusspray gekregen en mn livocab oogdruppels... helaas was dat het haha...tis verschrikkelijk
Ow, tegen mij zeiden ze dat ik als het echt erg is wel gewoon medicijnen (in mijn geval, cetrezine) mag nemen. Nam ik tijdens mijn zwangerschap ook omdat ik anders ook niet sliep. Vaak nam ik voor het slapen gaan dan een half tabletje zodat het wel gewoon de nacht werkte maar niet de volledige hoeveelheid... Verder idd ook livocab oogdruppels... En..... Ik heb vorig jaar ook een neusdouche(!)YouTube - Rhino Horn neusdouche geprobeert en dat werkte ook echt goed. Raar filmpje hoor. Dat spoelt alle polen ed uit je neus, ik deed dat 2 keer per dag.Ga dat dit jaar ook weer doen om idd zo min mogelijk medicijnen te nemen.... Succes er mee
Hmz, dat het door een huisarts voorgeschreven wordt, wanneer in de bijsluiter staat dat het niet tijdens zwangerschap/bv gebruikt mag worden. Ik mocht het tijdens de zw. niet slikken in ieder geval. Heb een neusspray van dr. vogel gehaald wat een klein beetje verlichting bood. Ik was blij toen het hooikoortsseizoen over was! Nu ik dit topic lees, snap ik wel waarom ik vandaag aan 1 stuk door heb lopen niesen en waarom mn ogen prikken. Eventjes vergeten dat ik rond deze tijd last begin te krijgen *muts*
omdat fabrikanten zich massaal indekken tegen eventuele schadeclaims. Als ze dit in de gebruiksaanwijzing zetten zijn ze nameljik niet aansprakelijk als mensen het toch innemen. Mijn huisarts heeft het ergens opgevraagd en ceterizine is nog in geen geval schadelijk geweest. En oogdruppels worden bijna niet ogenomen door je lichaam. Dus die mochten ook gewoon. ik neem het alleen als het niet anders kan en begin altijd met alleen oogdruppels.
Je huisarts moet zijn huiswerk beter doen. Er zijn zat middelen die prima samenkunnen met borstvoeding, het is echt onnodig om te snotteren en te tranen vanwege hooikoorts terwijl je borstvoeding geeft! Op borstvoeding.com staat een overzicht van medicijnen en de veiligheid in combinatie met borstvoeding. Dit is geschreven door een Nederlandse kinderarts (uit Utrecht). Er is ook een speciale handout voor artsen en zorgverleners, die kun je uitprinten en aan je arts geven. Als je arts je niet gelooft, vraag hem dan om even te faxen met de afdeling Teratologie van het RIVM. Daar hebben ze altijd de laatste gegevens beschikbaar over borstvoeding en medicatie.
Wat ik van borstvoeding.com oa heb begrepen is dat de stof die in Prevalin neusspray zit wel mag. Aangezien dat voor mij voldoende is, heb ik niet verder gezocht maar gebruik ik nu Prevalin extra sterk.
Hier is de link naar het artikel op borstvoeding.com over hooikoortsmedicatie. Lijkt me duidelijk dat je niet 'niks' mag gebruiken! Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Medicijnen - Borstvoeding, hooikoorts en medicatie
Ik zou wel eens willen weten of je de HA zelf gesproken hebt of de assistente. ALs de assistente je dit gemeld heeft, zou ik zeker een klacht indienen. In de handverkoop bij de apotheek,mag je sowieso alles waar (natrium)cromoglicaat inzit. Daarnaast zijn er verschillende receptgeneesmiddelen die je mag gebruiken. Ik zag dat verschillende mensen al de lijst van borstvoeding.com geadviseerd hebben, die zou ik zeker bekijken.
Vreemd, bepaalde oogdruppels mogen wel maar in onze ha praktijk beginnen we altijd met cetirizine bij patienten. Dit zowel in de zwangerschap als met bv. Als ik jou was zou ik dus nogmaals naar je ha bellen en vragen waarom hij niets voorschrijft. Zelfs in de NHG standaard (protocollenboek voor huisartsen) staat namelijk dat dit wel mag met bv. Ik hoop voor je dat je snel wat tegen je klachten hebt!
Na wat uitzoeken en overleggen met de apotheker heeft mijn huisarts me ook cetirizine voorgeschreven.
HAd ik geloof ik ook maar deed niet veel bij mij. Heb je al eens acupunctuur of een klassieke homeopaat geprobeerd?
ceterizine mag idd, alleen KAN je kleine er suffer van worden, hoeft niet.... ik heb neusspray en oogdruppels..