Borstvoeding en huilen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mimpie, 21 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimpie

mimpie Lid

1 okt 2007
    75
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoontje is 8 weken en krijgt gedeeltelijk borstvoeding en fles. Ik geef dus borst-fles-borst-fles-borst-fles. Nu, een uur na de borst wil hij slapen. Dan slaapt hij kort en moet hard huilen. Ik denk dan dat hij nog honger heeft en geef hem na meerdere tevergeefse troostpogingen, nog wat borst. Dan drinkt hij weer, maar gaat dan kermen (harder huilen) hij lijkt pijn te hebben of heel boos te zijn. Hij zet zich schrap en wordt rood en zweet.
    Ik durf hem dan niet nog meer te laten drinken.

Weet iemand wat hij heeft?
    Zou hij niet tegen mijn voeding kunnen? Of heeft hij nog honger?

Na de poedermelk (fles) lijkt hij geen last te hebben en slaapt hij goed.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het klinkt eerder als last van zijn darmen (krampjes). Klinkt nl heel erg als wat mijn kindje vaak doet en hij had dan last van zijn darmen. Als ie heeft gepoept is het over.
    Heeft ie het misschien ook vaker op een bepaald tijdstip op de dag? Bij mij is het meestal eind van de middag.

Groetjes Rosa

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Probeer tijdens het voeden vooral de eerste borst heel goed uit te laten drinken en pas borstcompressie toe.
    Biedt voor het troosten altijd de leegste borst aan.

Heb je een sterke toeschietreflex?

4. mimpie

mimpie Lid

1 okt 2007
    75
    0
    0
    Ik heb bijna geen toeschietreflex volgens mij. Ik merk er nooit iets van.
    Mijn zoontje neemt ook geen grote hap, omdat hij ook de fles krijgt is hij gewend de speen rustig in zijn mondje te nemen.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoor je hem wel drinken aan de borst? Dan weet je dat ie in elk geval iets drinkt. Volgens mij hoef je ook niet altijd een tsr te voelen, ik voelde het ook niet echt.

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Mimpie,

Je hebt al een soortgelijk topic hierover lopen. Kan je het bij 1 topic houden.

Doe ik deze op slot.

Elvira
    Moderator

Deel Deze Pagina