borstvoeding en ibuprofen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door debbyvb, 17 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbyvb

debbyvb Actief lid

26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    mag deze combinatie? Ik kan er niks over vinden en ben door mn rug gegaan dus heb een onstekingremmer nodig.
    graag reacties
    x

2. Niet meer actief

Ik slik momenteel ook brufen wegens rugklachten, in lagere doses mag je het slikken, maar het wordt wel (in kleine maten) afgescheiden in je bv. Voor zover ik weet, is dat in dusdanig kleine mate, dat het geen kwaad kan.

Ik ben vorige week hiervoor naar de ha geweest en die heeft het zitten opzoeken en navragen. Tijdens de zwangerschap mag je alleen paracetamol, maar tijdens de bv zou brufen minder schadelijk zijn dan paracetamol. Maar alles...met mate.

Sterkte met je rug!

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    ja, het mag, maar probeer zo weinig mogelijk ibuprofen te sillken, en bij voorkeur in een zo laag mogelijk dosis.
    Ibuprofen is namelijk bloedverdunnend en ook al gaat het maar in geringe mate over in de moedermelk, hoe lager de sterkte ,des te beter.

4. debbyvb

debbyvb Actief lid

26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    dank voor reacties.
    had apotheek inmiddels ook gebeld en die zeiden min of meer hetzelfde. ik kolf en geef dus bv uit flesje, dus heb nu voorraadje gekolfd en neem nu een brufen in, dus dat moet goed komen.
    Thanks nogmaals!

Deel Deze Pagina