borstvoeding en johannesbroodpitmeel / nutriton

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ma2Be, 9 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Plukkie

Plukkie Lid

25 okt 2007
    6
    0
    0
    We zijn net vandaag ermee begonnen en het duurt een paar dagen eer je effect mag verwachten volgens de kinderarts. Het zijn tabletjes met korreltjes erin die in de maag gaan werken en verder weinig in het lichaam doen. We hebben ze eerst geprobeerd in een flesje afgekolfde melk te doen maar toen verstopte het speengaatje... Dus vanmorgen hebben we het in een soort spuitje gedaan, goed geschud en in haar mond gespoten (wel heel langzaam hoor). Ze krijgt 1 pil per dag.
    Dus we wachten het nog even af. Over 2 weken belt de kinderarts op om te evalueren of het werkt.

2. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik kolf momenteel alleen maar en voeg Nutriton toe aan de melk en Luuk heeft Zantac en Motilium gekregen tegen het zuur. Het liefste had ik hem aan de borst maar na een paar keer proberen heb ik toch besloten alleen te kolven. Hij bleef namelijk flink spugen na de borst. Luuk heeft de medicijnen nu 1 week en het kon 2 weken duren voordat het ging werken. Tot nu toe merk ik nog niet veel alleen dat hij minder spuugt door de Nutriton.

Ik loop overigens ook met hem bij een osteopaat. Hij raakt er ontspannen van maar verder merk ik nog niet veel verschil. Zijn krampjes zijn nog even erg en het zuur ook.

3. Plukkie

Plukkie Lid

25 okt 2007
    6
    0
    0
    En kolf jij dan elke keer als het voedingstijd is? En dan geef je het gelijk aan je kind?
    Het lijkt mij zo'n gedoe, maar misschien valt het ook wel mee?
    M spuugde niet maar het kwam wel omhoog in haar slokdarm.

4. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik heb overproduktie dus ik kolf en zet het koel en heb een flinke voorraad. Maar soms kolf ik en geef het meteen. Dat doe ik vooral 's nachts zodat ik niet eerst naar beneden hoef om een flesje uit de koelkast te halen ;)

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre heeft in het begin ook wat last gehad van spugen en zuur ... ze had er alleen niet heel veel last van (soms een beetje vies kijken en een enkele keer wat huilen) ... het is nu al veel en veel minder. En als ze nu kotst dan gaat het altijd met een grote lach gepaard.

Maar als je kindje er wel echt last van heeft dan zou ik nog een keertje naar de huisarts gaan. Een van de kindjes van de decembermama's ging heel moeilijk poepen door de Johannesbroodpitmeel, dat schijnt ook een bekend neveneffect te zijn (en was zieliger dan het spugen) ...

6. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hoi
    Ik moet zeggen, het werkt toch wel goed met de Nutriton. Ik moest er even handigheid in krijgen. Maar bij de eerste tekenen van wakker worden maak ik een klein beetje aan. Leg haar dan aan. Dan bij de eerste toeschiet moest ik haar toch altijd even van de borst halen om de ergste stroom weg te laten lopen. Daarna krijgt ze een dikke kwak in haar mondje en leg ik weer aan.
    Als ze tussendoor zelf nog eens loslaat,nogmaals. En zo krijgt ze wel een paar hapjes binnen.

Er komt nu nog wel een mondje terug na de voeding, maar dat is gewoon een mondje, en niet nog eens 2 of 3 uur later. Verder geen gekreun meer snachts.

Eerst ging ze altijd heel moeilijk kijken als ze moest spugen, en huilen. Nu gewoon met een big smile een mondje teruggeven, lijkt me geen probleem. Ze heeft daar duidelijk geen last van, dus geen spuugprobleem meer wat mij betreft.
    En met een slabbertje om en een spuugdoekje bij de hand, is het ook niet eens een wasprobleem meer. We zijn tevreden. Hopen dat t zo doorzet.

Met de ontlasting niet echt problemen. De eerste drie dagen geen ontlasting gehad, maar voor de jhbpm had ze ook wel eens 2 dagen niks. En gisteren hadden we weer twee keer een hele dikke volle luier, zonder een centje pijn.

Ik zat gisteren wel klaar ojm een hapje te geven, met het lepeltje bij haar neus, een onverwachte beweging en truusje had een dikke kwak behangerslijm in haar neusje zitten. Dat gaf wel even flink gekrijs maar met een sprintje naar de neuspeer was dat ook weer opgelost :)

Deel Deze Pagina