Onverzadigbaar, regeldagen of...?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door AnneLiesje, 12 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Amber drinkt sinds dit weekend veel meer dan voorheen, eerst had ze genoeg aan 1 borst en was ze in 20 minuten klaar, nu wil ze 2 borsten en is daar in totaal ruim 45 minuten mee bezig.

Begin nu echt een beetje te twijfelen, ze vraagt vandaag echt ieder uur, ik leg haar iedere keer wel aan en ze drnkt ook, maar is dit wel goed?

Zijn dit nou regeldagen? Of kan het zijn dat ze niet genoeg binnen krijgt, want voor mijn gevoel heeft ze ook minder zware plasluiers.
    Of zou ze overdag in moeten halen wat ze 's nachts mist, aangezien ze van 19.00 tot 06.00 aan 1 stuk door slaapt zonder voeding.

Hoop dat iemand me kan oppeppen, zit er een beetje doorheen merk ik...

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja 11 uur is aardig lang ja, misschien dat je haar wat later op de avond zelf nog een keertje wakker kan maken voor een voeding, kan me in ieder geval wel indenken dat ze de schade in wil halen wat ze 's avonds en 'snachts gemist heeft....

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik geloof dat ze adviseren bij kindjes die minder dan x kilo wegen en x maanden oud zijn om ze niet langer dan 10 uur te laten slapen. jammer genoeg weet ik de exacte getallen niet meer (hormonen?) maar het is zwaarder dan 6 kilo en ouder dan 3 maanden)

En het zou goed kunnen dat ze het overdag aan het inhalen is ... al kan het ook een regeldag zijn. Ik zou je kindje (wat Smoekie al zegt) voordat je zelf gaat slapen nog een keertje de borst aanbieden ... Misschien dat het helpt!

En als het een regeldag is ... lekker met je kleintje op bed gaan liggen ... en rustig aan doen ;)

Sterkte!

4. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Wat kan ik dan het beste proberen? Rond 22uur of is dat te vroeg? Mama gaat namelijk rond die tijd naar bed om weer bij te tanken voor de volgende dag ;)

Salapio, ze weegt nog geen 6kg en is ook nog geen 3 maanden, ik ga ff googlen of ik het kan vinden!

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als ze om 18 of 19u heeft gedronken, dan is 22u prima. Dan zit er 3-4 uur tussen ... En bijkomend voordeel: van BV geven word je zelf ook lekker slaperig :D

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    van het cb weet ik dat ze zeggen het kindje pas door te laten slapen vanaf 6 kilo (ongeveer 8 uur) maar in de praktijk gaat het natuurlijk vaak anders sommige willen-kunnen niet doorslapen..

maar bij kindjes die wel door kunnen slapen zoals die van jou, zou je haar gewoon idd zo rond een uurtje of 10 even proberen een beetje wakker te krijgen, vaak drinken ze evengoed wel al slapende weg...

zowieso al is het kindje een paar maanden adviseren ze om er niet langer dan 10-12 uur tussen de voedingen te laten zitten ivm een te laag bloedsuikergehalte na zo'n lange tijd.

succes vanavond (en morgen ;) )

op die manier slaapt ze toch niet zo lang, en heeft ze op de dag misschien iets minder behoefte om jou de hele dag "bezig" te houden ;)

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Op zich hoef je je kindje niet helemaal wakker te maken. Je kan eerst ook proberen of je kindje (half) slapend kan/wil drinken.

En écht meid het komt weer goed ! Heb vertrouwen in je kindje en in jezelf. Het is in het begin soms zwaar maar dat verander. Ik beloof het je ;)

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    je kindje gewoon slapend aanleggen, heb ik ook een hele tijd gedaan. en als ze niet willen , willen ze niet, en anders is het mooi meegenomen.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoe is het gegaan?

10. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Het ging super!

Ik was zelf om 21.30 op de bank in slaap gevallen (vermoeiend hoor zo'n regeldagje ;) )
    Om 22.45 maakte mijn vriend me wakker, ik heb Amber uit haar wiegje gehaald en al slapend aangelegd, ze dronk bijna een kwartier zonder wakker te worden en kon haar zo weer wegleggen.

En toen was het ineens 06.30 :D

Ik zei vanochtend tegen mijn vriend ik mag het misschien niet zeggen maar ik mis die nachtvoeding best wel een klein beetje.
    Hij merkte niet eens dat ik Amber pakte en lekker de borst gaf, buiten was het donker en iedereen sliep en wij waren saampies "alleen op de wereld!"

Bedankt allemaal voor de tips! Ik zie het weer zitten, ze is vandaag weer helemaal vrolijk en lief en komt weer netjes rond de 2.5 uur!

11. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Fijn om te horen meid! ;)

12. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik vroeg me eigenlijk nog iets af.

Ik ga gewoon in Ambers ritme mee, als ze honger heeft krijgt ze eten, wil ze slapen ook prima.
    Dus als ik haar uit bed haal 's avonds geef ik haar dan niet iets wat ze eigenlijk niet wil.
    Ze dronk wel goed, maar ik ben eigenlijk van mening dat het een beetje tegen natuurlijk is om wakker gemaakt te worden voor eten.
    Hoeven ze bij mij ook niet te proberen midden in de nacht!

Beetje dubbel dus, ik vind bijna 12 uur zonder voeding eigenlijk nog te lang omdat ze nog zo klein is, maar wakker maken zonder ze dat ze er om vraagt vind ik ook weer moeilijk...

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je kan het nu ook even een paar dagen doen, zodat jezelf weer een beetje bij geslapen bent, en dan weer volledig haar *ritme* volgen.

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja wat is voeden op verzoek...voeden op verzoek is idd als zij je zelf "roept" maar je moet ook bij voeden op verzoek rekening houden met "gezond verstand" vanuit jezelf....de kleine kan nog niet denken en weten wat "goed" voor haar is om het zo maar even te zeggen, maar jij als mama weet "natuurlijk" dat het "goed" voor haar is om niet zo lang zonder voeding te zitten....

dus tja vanuit dat oogpunt zeg ik pak haar voor die "extra" voeding die ze zelf niet aangeeft, omdat ze waarschijnlijk veel slaap nodig heeft en die ook pakt, het zal vanzelf anders worden als ze wat drukker wordt en zelf ook om meer voeding gaat vragen, dan wil je straks nog wel eens terug naar de tijd dat ze "niet" kwam... ;)

Deel Deze Pagina