Bijvoeding met vier maanden wel of niet?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door prettymum, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Hallo!

Mijn zoontje is bijna vier maanden en ik ga deze week weer aan het werk op een kdv. Mijn zoon gaat naar hetzelfde kdv en ik kan hem dus zelf voeden.

Het wordt even kijken hoe het loopt, aangezien ik wel kolf/voedingstecht heb, maar ik in de praktijk ook niet altijd precies wegnam op het moment dat hij honger krijgt. Grote kans dat dat is op een tijd waarop de kindjes van mijn groep ook een fles krijgen en die gaan dan natuurlijk voor. Daarom zal ik voor de zekerheid ook wel wat afgekolfde melk meegeven.

Nu ben ik een beetje bang erin te verzanden Fatboy van lieverlee vaker een fles krijgt omdat dit nou eenmaal beter uitkomt. En misschien kan ik dit voorkomen door hem ook een fruithapje te geven. Dan kunnen de leidsters daarmee evt een half uurtje rekken en kan ik hem daarna alsnog zelf voeden.

Nu twijfel ik. Een van de voordelen van bv is een lagere kans op allergie. Op borstvoeding.com las ik echter dat wanneer je een kind al voor zes mnd kunstvoeding of vaste voeding geeft, dit voordeel wegvalt.

Is dit waar?

Want nu heeft hij in het ziekenhuis de eerste dagen steeds een beetje hypoallegene kunstvoeding gekregen als hij niet genoeg bv had gehad (ze wogen hem voor en na het drinken). Het ging dan om ongeveer 20
    cc per voeding.

Is de kans op allergieën dankzij die beetjes Nutrilon nu toch al verhoogd, of niet? Scheelt het bv. nog dat het hypoallergeen was? Want dan zijn de eiwitten doorgeknipt en dat zou schelen begreep ik.

Ik weet het even niet meer. Is het nu zo dat de kunstvoeding niets heeft 'verpest' omdat het hypo allergeen was, dan wacht ik met bijvoeding tot hij zes maanden is.

Maar als het toch niet meer uitmaakt voor die kans op allergie, dan zou het fijn zijn om wat pap of fruit te kunnen gaan geven.

Los van de allegiekans, moet ik er rekening mee houden dat de bv terugloopt door een fruithapje, of valt dit wel mee?

Overigens drinkt en groeit mijn zoon goed, gemiddeld volgens de curve, en komen er in onze familie geen allergieën voor.

Ben benieuwd naar jullie meningen!

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Niet bijvoeden. Ivm allergieen, darmpjes en risico op teruglopende productie. liever op het kdv een flesje afgekolfde melk in de vriezer wat ze kunnen ontdooiien mocht dat nodig zijn.

Deel Deze Pagina