Einde kolfrecht

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Elmo, 25 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Tot 21 september kolf ik 2x per werkdag.
    Dit gaat heel prima (mbv Domperidon).
    21 september is dat recht dus voorbij....heb zitten piekeren hoe ik dit op ga lossen.

1 simpele email met het verzoek of ik in eigen tijd 1x per dag mag blijven kolven gaf binnen een half uur de reactie: natuurlijk!
    Wel is het zo dat als die ruimte nodig is (staat nu leeg) dan moeten we even een ander plekje opzoeken.
    Superrrrrr

Ben heel opgelucht dat ik het eventuele afbouwen (van het kolven) nu zelf in de hand heb en niet moet afbouwen omdat ik niet meer mag kolven. Daarnaast ben ik wel erg benieuwd hoe het met de productie zal gaan. Ik probeer niet te veel vooruit te denken (levert alleen maar spanning en stress op heb ik gemerkt) maar ik ga ervoor!

Mijn bedoeling is om mijn Domperidon af te bouwen naar 2 tabeltjes per dag. Als Stijn zover is dat hij alleen 's morgens en 's avonds bij mij drinkt, en mijn productie laat dat toe, dan helemaal te stoppen met de Domperidon.
    Dit slik ik puur en alleen omdat ik niks gekolft krijg anders (bijna niks, veeeel te weinig). Niet meer kolven lijkt me wel heerlijk hoor.

Vanaf wanneer kan je het eigenlijk zo doen (met ander drinken erbij) dat je kindje alleen 's morgens en 's avonds bv krijgt?
    Vanaf een jaar?

Nou, wilde dit gewoon even delen. Ben zo blij met mijn werkgever. Die is altijd heel ruimdenkend en behulpzaam!

Elmo

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ha, ik kan me je vorige topic nog herinneren. Fijn dat je door mag kolven!

Ik denk dat het voor je productie goed is om als je wél thuis bent ook nog een middagvoeding te geven, de mijne stortte namelijk helemaal in toen ik alleen 's morgens en 's avonds kolfde (maar kolf dan ook fulltime, maar goed daar zijn borsten aan gewend dus had verwacht een wat stabielere productie te hebben). Dus dat wilde ik even als tip meegeven. Op je werk kun je dan de middagvoeding/kolfbeurt overslaan en op dagen dat je thuis bent geef je s middags nog een slok.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Tnx! Was toch wel van plan om als ik vrij ben aan te leggen als hij dat wil (of is dat juist verwarrend?).

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Nee hoor, heel duidelijk juist, Mama=borst geen mama = geen borst :D

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier was ik ook wel even benieuwd naar! Zal morgen m'n leidinggevende even vragen of ik tot de 9e maand of t/m de 9e maand mag kolven. Naja betaald dan ;) Ik werk in de kraamzorg en moet m'n kolftijd langer in het gezin blijven en krijg die dan wel weer betaald. Wil straks dan naar 1x kolven, wil niet steeds zo laat thuis zijn en helemaal als ik het niet betaald krijg.
    Overigens zou ik het nu met 1x kolven misschien ook wel redden (kolf altijd nog even net voor ik wegga) en dan zou ik gelijk moeten kolven als ik thuis kom, alleen loopt dan alles in de soep want dochter wil dan een uur later drinken en moet m'n 2 voedingen voor de volgende dag dan wel weer hebben.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik dacht tot 9 mnd.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij Eva ben ik met 10 maanden op 2 voedingen over gegaan geloof ik. Met 1 jaar zat ik op 1 voeding. Maar mijn productie is erg stabiel, in jouw geval zou ik niet zo snel afbouwen (hier in 4 maanden tijd afgebouwd van 5 naar 2 voedingen).

Hier ook zo'n fijne werkgever! Ik hoef niet eens te vragen of ik na 9 maanden in m'n eigen tijd mag kolven, dat mag gewoon. In je pauze mag je lekker doen wat je zelf wil (of wat nodig is ;))

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb het ook puur voor de formaliteit gevraagd (+ ik gebruik een kamer die leeg staat op een verdieping die te huur is).

Nee, te snel afbouwen doe ik sowieso niet. Ben zoooo bang dat mijn bv dan alsnog om zeep gaat...daarvoor heb ik er een beetje te veel moeite voor moeten doen :D

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Elmo, ik lees op internet dat het tot de 10maandenverjaardag is, dus dan zou je nog een maandje langer mogen.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow Super!
    Ik draai het wel even uit of kopieer en plak naar mijn werkgever :D

11. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Mijn productie stortte ook heel erg in, toen ik alleen nog maar in pauzetijd mocht kolven, dus daar ben ik na twee weken al mee gestopt, het had gewoon echt geen zin om maar 30 cc te gaan zitten kolven... Dacht toen even dat er een eind was gekomen aan bv-periode, maar het gaat tot nog toe heel erg goed met voeden als ik thuis ben en op de dagen dat ik werk (3 dagen per week) krijgt hij overdag koemelk en 's ochtends en 's avonds bij mij. Dit gaat dus heel erg goed en ik verwacht ook geen problemen, dus we gaan lekker door...:):):)

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wederom blij dat ik op dit forum ben geland...ooit!
    Altijd goed te lezen dat anderen al ervaring hebben, zeker de positieve ervaringen :D

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hey deze heb ik even gemist!

Ik ben met Dean gestopt met kolven toen hij 10,5 maand was.. ik gaf hem toen kant en klare opvolgmelk ipv 1 bv als ik niet thuis was.

14. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik ben bij Nick met 9 maand gestopt met kolven overdag en toen was het ook vrij snel daarna over en uit met de BV, maar dat was achteraf omdat ik zwanger was. Bij Chris ben ik na 9 maanden op het werk 1x gaan kolven (in de middagpauze) en op de dagen dat ik thuis was dronk hij nog 2x overdag naast de ochtend en avondvoeding. Ik werkte toen maandag-woensdag-vrijdag dus om de dag 4x en 3x voeden(kolven). Dit ging echt prima en heb ik rustig vol kunnen houden. Na 11 maanden heb ik overdag de 2e voeding laten vallen en toen ging Chris zelf heel snel over op alleen ochtend en avondvoeden wat we nog tot 13 maand hebben gedaan en toen was ik er klaar mee. Chris had nog wel effe door willen gaan denk ik....Maar het kan dus echt prima lopen, en over het algemeen kan na 9 maanden je productie wel wat hebben in aanpassing, omdat de meeste voeding aangemaakt wordt als je kindje daadwerkelijk gaat drinken / als je de kolf er op zet.

Deel Deze Pagina